بیش از ٧ هزار نفر از غار سهولان مهاباد بازدید کردند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: ۷ هزار و ٧٦٣ نفر گردشگر داخلی و خارجی در ایام نوروز از اثر طبیعی_ملی غار آبی سهولان مهاباد بازدید کردند.

به گزارش کردپرس، فاروق سلیمانی با اشاره به تجهیز و ساماندهی امکانات ویژه بازدید از داخل غار اظهار  کرد: 14 قایق پارویی برای بازدید گردشگران از داخل غار مستقر شده است.

او ادامه داد: غار آبی سهولان به عنوان دومین غار آبی کشور یکی از جاذبه‌های منحصربفرد تاریخی و تفریحی استان آذربایجان غربی است که هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن این مکان زیبا به این منطقه سفر کرده و از جاذبه‌های شگفت انگیز غار بازدید می‌کنند.

غار آبی سهولان در مهاباد به عنوان دومین غار آبی کشور یکی از جاذبه‌های منحصربفرد تاریخی و تفریحی استان آذربایجان غربی است که نظر هر گردشگر و بازدید کننده‌ای به عظمت و زیبایی آن جلب می‌شود.

این غار در روستایی به همین نام در ۴۲ کیلومتری جنوب شرقی شهر مهاباد در مسیر جاده برهان و نزدیکی روستای «عیسی کند» میان ۲ شهرستان مهاباد و بوکان واقع شده و سالانه گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن این مکان زیبا به این منطقه سفر کرده و از جاذبه‌های شگفت انگیز غار بازدید می‌کنند.

 غار سهولان ٢ هکتار مساحت دارد و با ۲ ورودی مجزا دارای ۱۷۸ و ۱۰۷ پله پرپیچ و خم است که گردشگران را در عمق ۳۰ متری زمین میهمان دوره «کرتاسه» از دوره دوم زمین شناسی در میلیون‌ها سال پیش می‌کند.

هوای خنک و صاف داخل غار، غارنوردی دلپذیری را نوید می‌دهد البته با نزدیک شدن به عمق زمین و کف غار فشار هوا افزایش یافته و از مقدار اکسیژن کاسته می‌شود، رطوبت هوا به ۷۸ درصد می‌رسد، دمای هوا نیز ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است که راه رفتن و پیمودن پله‌ها را برای افراد مسن و کودکان دشوار می‌سازد.

کد خبر 2768543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha