داعش همچنان تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است

سرویس سوریه - MSD ضمن اشاره به گذشت پنج سال از شکست داعش اعلام کرد که این گروه همچنان تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود اینکه پنج سال ار شکست داعش می‌گذرد، این گروه همچنان تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، MSD در بیانیه‌ای به مناسبت پنجمین سالگرد آزادسازی آخرین مکان‌های تحت تصرف داعش در باخوز اظهار داشت: «پنج سال پس از نابودی داعش، هسته‌های پنهان آن همچنان خطرناک هستند، مانند حمله اخیر به مسکو و کارگران جمع‌آوری قارچ در بیابان‌های سوریه.»

مجلس سوریه دموکراتیک تاکید کرد که تهدید این سازمان باقی خواهد ماند مگر اینکه راه‌حلی جامع برای خانواده‌های داعش در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه پیدا شود.

MSD از همه کشورها خواست که مسئولیت شهروندان خود را در اردوگاه‌ها برعهده بگیرند و آنها را به کشورهایشان بازگردانند و با برگزاری محاکمه بین‌المللی برای اعضای داعش که در زندان‌ها بازداشت شده‌اند و تخلیه منابع مالی داعش از جامعه بین المللی و مدیریت خودگردان حمایت کنند.

MSD در پایان همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا بر کشورهای منطقه که از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند و پروژه‌های توسعه خود را در شمال سوریه اجرا می‌کنند، فشار آورده و همچنین راه حلی جامع برای بحران سوریه با پیروی از قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد بیابند.

کد خبر 2768580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha