۹۷۴۲ پرنده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی کردستان تشکیل شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۷۴۲ پرونده تخلف مربوط به کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل و حکم آنها صادر شد.

به گزارش کرد پرس، حسین رحیمیان گفت: سال ۱۴۰۲ در حوزه کالا و خدمات، ۶ هزار و ۹۴۱ پرونده تشکیل شد که ۳۱۹ مورد آن مربوط به اتاق اصناف بود.

وی به وجود ۹۶ هزار واحد صنفی فعال و دارای پروانه در استان اشاره کرد و افزود: برای این تعداد پرونده تشکیل شده در بخش کالا و خدمات، بیش از ۵۹۱ میلیارد ریال محکومیت مالی اعمال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز سال قبل، ۳۴۵ پرونده تشکیل شد که بیش از هفت میلیارد و ۷۶۳ میلیون ریال جریمه داشت.

رحیمیان تعداد پرونده های قاچاق کالا را در سال گذشته ۲ هزار و ۴۵۶ مورد اعلام کرد و ادامه داد: برای این تعداد پرونده، بیش از هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال محکومیت مالی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه میزان وصولی از محکومیت های مالی پرونده ها ۱۲۰ میلیارد ریال بوده است، یادآور شد: سال گذشته کارشناسان این اداره کل از ۱۵۰ آرایشگاه زنانه سطح استان بازدید و با واحدهای صنفی متخلف برخورد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان به طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه رمضان از ۱۵ اسفند تا ۲۱ فروردین امسال اشاره داشت و بیان کرد: ۲۰۶ اکیپ در ۱۵ روز اول اجرای طرح، از هزار و ۱۸ واحد صنفی بازرسی کردند.

رحیمیان با اشاره به پلمب ۱۵ واحد متخلف در این طرح، گفت: در نتیجه بازرسی ها، برای ۳۹۲ واحد متخلف با محکومیت مالی بیش از ۵۴ میلیارد ریال پرونده تشکیل شد.

کد خبر 2768635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha