احساس خطر آمریکا از ادامه اختلافات میان دو جریان کردی در سوریه

سرویس جهان- نشریه سیریان آبزور به نقل از منابع اپوزیسیون در سوریه، از اخطار آمریکا به نیروهای کرد سوریه پیرامون بستن دفاتر شورای میهین کرد سوریه، جریان مخالف کردهای حاکم بر شمال و شمال شرق سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، ماه گذشته صفحه سفارت آمریکا در سوریه در شبکه ایکس، از حمله به دفاتر شورای میهنی کرد سوریه، جریان مخالف و رقیب احزاب چپ حاکم بر شمال و شمال شرق سوریه ابراز نگرانی کرد.

شورای میهنی کرد سوریه و جریانات سیاسی وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک شوریه که بازورهای سیاسی و نظامی آن بر شمال و شمال شرق سوریه تسلط دارند، از سال 2012 و پس از بروز بحران در سوریه، با هم بر سر نحوه حکمرانی کردها بر مناطق کردنشین سوریه اختلاف نظر داشته اند. مذاکرات مختلفی میان این دو طیف با میانجیگری حکومت اقلیم کردستان و در سال های اخیر آمریکا، برگزار شده اما همه این مذاکرات بدون نتیجه متوقف شده است. برخی دفاتر شورای میهنی کرد سوریه در این مناطق تعطیل شده و یا هدف حمله قرار گرفته است. شورای میهنی کرد سوریه این حملات را به جریانات وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD نسبت داده است.

بر اساس گزارش نشریه سیریان آبزرو که تحولات مناطق تحت کنترل کردها و اپوزیسیون سوریه را رصد می کند، اخیرا یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در امور سوریه به فرماندهان ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه به فرماندهی مظلوم کوبانی هشدار داده است به روند تعطیل کردن دفاتر شورای میهنی کرد سوریه پایان داده شود تا ثبات و امنیت در این منطقه تحت تاثیر قرار نگیرد.

این نشریه به نقل از منابع اپوزیسیون سوریه ادعا کرده است که فرستاده واشنگتن، به فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه، نسبت به عواقب فشار بر شورای میهنی کرد سوریه هشدار داده و خواستار ازسرگیری مذاکرات با این طیف شده است.

به نوشته سیریان آبزرور، آمریکا این اقدام را به خاطر تخریب نشدن وجهه نیروهای دموکراتیک سوریه و افزایش ثبات در شمال شرق سوریه در میانه افزایش درگیریها در این منطقه انجام داده است.

این نشریه ادعا کرده است که جریان حاکم بر مناطق شمال و شمال شرق سوریه هم دچار تفرقه شده و یکی از طیف های آن که که مخالف مظلوم کوبانی است، بر فشارها بر شورای میهنی کرد سوریه ادامه می دهد و به همین دلیل، اقدامات برای پایان دادن به فشار بر شورای میهنی کرد سوریه و سوزاندن و تعطیل کردن دفاتر آن نتیجه ای نداشته است.

این نشریه گفته است ادامه اختلافات میان دو طیف کردی در سوریه بر عمکرد آمریکا در این منطقه نیز تاثیر منفی گذاشته و این مسئله واشنگتن را ناچار کرده است به طور جدی تر به این مسئله ورود کند.

کد خبر 2768639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha