درگیری میان مهاجران کرد و ترک و حمله به سرکنسولگری ترکیه در آلمان + فیلم

سرویس ترکیه - پس از درگیری میان مهاجران کرد سوری و ترک ها در شهرهای مختلف آلمان، ساختمان کنسولگری ترکیه در هانوفر مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، شب گذشته ساختمان سرکنسولگری ترکیه در هانوفر آلمان از سوی برخی افراد ناشناس با سنگ مورد حمله قرار گرفت. وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای این حمله را به حامیان حزب کارگران کردستان (PKK) در آلمان نسبت داد.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه ترکیه درباره این حادثه آمده است: «شب 26 مارس حمله ای به دروازه ورودی سرکنسولگری کشورمان در هانوفر توسط حامیان سازمان تروریستی PKK انجام شد. این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.»

ماجرا چه بود؟

بر اساس اطلاعاتی که لوسیا شولتن از دفتر دویچه وله در بروکسل به دست آورده است، در درگیری های آخر هفته بین گروه های ترک و کرد در شهرهای هوسدن زولدر و هوتالن هلچترن بلژیک دست کم 6 نفر زخمی شده اند. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پلیس، در این حوادث یک مامور پلیس به طور جزئی مجروح شده است.

دفتر پلیس محلی اعلام کرده است که کردهای سوری که آیین نوروز را در شهر لوون برگزار می کردند با کاروانی از وسایل نقلیه با پرچم کردستان به شهر هوزن زولدر آمده بودند. به گزارش رادیو VRT فلاندری، در این منطقه که بیشتر ساکنان آن را ترک ها تشکیل می دهند، میان این دو گروه مشاجره لفظی رخ داد و پس از آن درگیری میان دو گروه بالا گرفت.

آلن یزرمانس، شهردار هوتالن هلچترن گفت که تصاویر این حادثه در شبکه های اجتماعی پخش شده و آن گونه که دیده می شود حوادث دیگری نیز در آن رخ داده است. یزرمانس اظهار داشت که خانه ای که کردها در آن در هوتالن هلچترن پناه گرفته بودند از سوی مهاجران ترک هدف قرار گرفته است. خبرگزاری بلژیک بلگا نیز گزارش داد که درگیری هایی بین این گروه ها در خیابان ها رخ داده است.

تصاویر منعکس شده در شبکه های اجتماعی توسط پلیس در حال بررسی است. یزرمانس در اظهارات خود به دویچه وله اعلام کرد که تمامی مجروحان حادثه از بیمارستان مرخص شده اند. گروه های کرد در بلژیک گروهک اولکو اُجاقلاری (گرگ های خاکستری) را مسئول این رویدادها دانستند. ادعایی که تا کنون از سوی شهردار و پلیس این شهر تایید نشده است.

درگیری میان مهاجران کرد و ترک و حمله به سرکنسولگری ترکیه در آلمان + فیلم

خبرگزاری آناتولی، نیز به نقل از منابع دیپلماتیک ترکیه از تماس با مقامات محلی شهر هانوفر و یورگن شولز، سفیر آلمان در آنکارا خبر داد و مسئولیت آن را بر عهده PKK دانست.

رسانه دولت ترکیه اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده است، 12 تن از هواداران PKK که شب گذشته در حمایت از این سازمان در هانوفر تجمع کرده بودند، پس از پایان تجمع به سرکنسولگری ترکیه در هانوفر رفته و اقدام به شکستن شیشه‌های ساختمان کرده و پس از آن به سرعت محل را ترک کرده اند.

گفتنی است، همزمان اخباری نیز درباره حمله به ساختمان انجمن فرهنگ وابسته به سازمان دیانت ترکیه در شهر ماریگنه در جنوب فرانسه با مواد منفجره دست ساز و حمله به ساختمان انجمن اولکو اجاقلاری در لیز بلژیک و به آتش کشیدن آن در رسانه ها منتشر شد. رسانه های وابسته به دولت ترکیه مسئولیت همه این حملات را بر عهده PKK دانستند.

کد خبر 2768655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha