وزیر امور خارجه عراق: وزارت نفت عراق برای ازسرگیری صادرات نفت باید به یک توافق موقت با دولت اقلیم دست یابد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فواد حسین، وزیر خارجه عراق در مصاحبه‌ای ویژه با صدای آمریکا روابط بین دولت اقلیم کردستان و عراق را پیچیده توصیف کرد و درخصوص ازسرگیری صادرات نفت اقلیم اعلام کرد که "6 دلار هزینه واقعی استخراج و حمل و نقل نفت اقلیم کردستان نیست".

به گزارش کردپرس، وزیر خارجه عراق به رسانه خبری صدای آمریکا گفت: «طبق آنچه ما می‌دانیم، هزینه استخراج و بارگیری نفت [اقلیم کردستان] به 25 دلار می رسد...شرکتها این را نمی‌پذیرند که شما بیایید به جای حدود 25 دلار برای هر بشکه، فقط 6 دلار بپردازید».

وزیر خارجه عراق که اکنون در یک سفر رسمی در واشنگتن پایتخت آمریکا به سرمی‌برد، خواستار حل مسئله میان اربیل و بغداد "با تغییر قانون بودجه" شد اما در عین حال اشاره کرد که در حال حاضر اعمال تغییر در قانون بودجه به دلیل مشکلات داخلی پارلمان عراق پس از برکناری رئیس پارلمان وضعیت پیچیدەای دارد.

فواد حسین در پاسخ به صدای آمریکا گفت: «تا زمانی که قانون بودجه اصلاح شود، باید راه حل دیگری پیدا کنیم تا وزارت نفت عراق به یک توافق موقت با اقلیم کردستان برسد. وزیر نفت عراق با هیئت نخست وزیر به واشنگتن سفر خواهد کرد و فرصت بیشتری برای بحث در این خصوص با آنها داریم».

اظهارات وزیر خارجه عراق در حالی بیان می‌شود که روز 2024/3/25، یک سال از تعلیق صادرات نفت اقلیم کرستان از طریق بندر جیهان ترکیه پس از صدور رأی دادگاه بین المللی داوری در پاریس به نفع دولت عراق می گذرد.

کد خبر 2768660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha