مسعود بارزانی: دادگاه فدرال بر مبنای گرایشات خارجی قانون انتخابات را دستکاری کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان بار دیگر انتقادات شدیداللحنی به دادگاه فدرال عراق وارد کرد و احکام این دادگاه را به «دستکاری خارجی» متهم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سپی میدیا، در بیانیه‌ دفتر بارزانی که پس از دیدار با استیون هیچن سفیر انگلیس در عراق منتشر شد، آمده است: «مدت دو سال است که برگزاری انتخابات به بهانه‌های مختلف سیاسی و دخالت خارجی به تعویق می‌افتد، حال هم که با حکم سیاسی دادگاه فدرال و بر مبنای گرایشات خارجی در قانون انتخابات دستکاری شده است، می‌گویند باید انتخابات برگزار شود».

مسعود بارزانی گفت: «ما خواهان برگزاری انتخابات هستیم، اما به دور از دخالت خارجی و احکام سیاسی جهت‌دار دادگاه فدرال که هدف آن ضربه وارد کردن به حزب دمکرات است».

بارزانی به سفیر ترکیه گفته است که حزب دمکرات کردستان زیر بار احکام "غیرقانونی" دادگاه فدرال عراق در رابطه با نظام انتخاباتی اقلیم نمی‌رود و دادگاه را به این متهم کرد که "گویا خود را در جایگاه قوه مقننه و مجریه قرار داده است".

در بیانیه دفتر بارزانی آمده که سفیر انگلیس خطاب به رئیس حزب دمکرات گفته است: «نگرانی‌های شما را درک می‌کنیم و به همین دلیل حضور پیدا کرده‌ایم تا بدانیم شما چگونه در حل مشکلات و برگزاری یک انتخابات آزاد و سالم مشارکت می‌کنید».

دادگاه فدرال عراق در 21 فوریه 2024 پس از طرح شکایت حزب اتحادیه میهنی از قانون انتخابات اقلیم، به نفع فراکسیون اتحادیه میهنی و احزاب اپوزیسیون در پارلمان کردستان رأی داد و نظام انتخاباتی را به چهار حوزه انتخاباتی تقسیم و کرسی اقلیتهای پارلمان کردستان را منحل کرد.
 

کد خبر 2768686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha