فلسطینی‌ها و کویتی‌ها در حال تغییر هویت کردی عفرین هستند

سرویس سوریه - دیدبان حقوق بشر سوریه از ادامه تغییر بافت جمعیتی عفرین توسط سازمان‌های فلسطینی و کویتی و اسکان شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در خانه شهروندان آواره شده کرد عفرینی توسط دولت ترکیه خبر داد. 

به گزارش کردپرس، دیده‌بان حقوق بشر سوریه(SOHR) در گزارشی اعلام کرد که دولت ترکیه توسط سازمان‌های فلسطینی و کویتی همچنان به تغییر بافت جمعیتی عفرین ادامه می‌دهد و شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه را در خانه شهروندان آواره شده کرد عفرینی ساکن می‌کند. 

به نوشته آژانس خبری شارپرس، SOHR در گزارش خود اظهار داشت که پیشتر فلسطینی‌ها و اکنون نیز سازمان موسوم به «دست سفید» کویت در چارجوب سیاست ترکیه مبنی بر تغییر بافت جمعتی عفرین و ناپید کردن هویت کردی آن، ۸۰ آپارتمان جدید را در اردوگاه مسکونی «بسمه» واقع در روستای «شادیره» منطقه شروای عفرین ساخته است.

به گفته این دیده‌بان، واحدهای مسکونی جدید بخشی از طرح ترکیه برای اسکان مجدد خانواده‌های شبه‌نظامیان سوری طرفدار ترکیه است که به اجبار از ترکیه اخراج می‌شوند و سپس در مناطق تحت تصرف ترکیه در کردستان سوریه اسکان داده می‌شوند، به ویژه در پروژه‌هایی که ترکیه هدفی نیز برای تغییر بافت جمعیتی این مناطق دارد آنها را ساکن می‌کند.

SOHR در پایان تصریح کرد که اردوگاه ساخته شده از سال ۲۰۲۱ پس از ریشه‌کن کردن درختان زیتون متعلق به شهروندان کرد روستای شادیره، در ۱۰۰۰۰ متر مربع زمین کشاورزی ساخته شده است.

کد خبر 2768712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha