کشف تخلف‌های زیست محیطی در کردستان ۲۱ درصد کاهش یافت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تعداد تخلف های کشف شده زیست محیطی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۱ درصد کاهش داشته است.

زانیار نازدار در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، راهبری و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با شکار و صید غیرمجاز را از جمله وظایف یگان حفاظت محیط زیست دانست و گفت: سال گذشته هزار و سه مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان توسط این یگان کشف شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۳۹ درصد کاهش یافت.

وی اظهار کرد: کشف شکار غیرمجاز پرندگان در سال ۱۴۰۱، ۴۵ مورد و در سال گذشته به ۷۳ مورد و به عبارتی بیش از ۶۲ درصد رشد، رسید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه ۳۰ مورد شکار غیرمجاز پستانداران در استان سال ۱۴۰۲، کشف شد، افزود: این تعداد در سال ماقبل آن ۱۶ مورد بود و معادل ۸۷ درصد کاهش پیدا کرد.

نازدار ادامه داد: آمار کشف زنده‌گیری پرندگان و پستانداران در استان طی سال گذشته به ترتیب ۸۵ و ۲ مورد بود که این تعداد در سال ماقبل آن ۹۲ و ۲۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با صید و زنده‌گیری غیرمجاز خزندگان در استان طی سال گذشته موردی کشف نشد، یادآور شد: در مجموع ۲۹۲ متخلف محیط زیست در استان دستیگر و ۲۵۳ مورد تخلف هم کشف و ضبط شد.

کد خبر 2768786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha