گزارش نهاد ناظر بر اقلیم کردستان در آمریکا از وضعیت این منطقه

سرویس جهان- بر اساس گزارش کردستان واچ، دولت کنونی اقلیم کردستان از هر نظر نسبت به دولت های قبلی ناکارآمد بوده و سطح خدمات عمومی به طور بی سابقه پایین آمده است.

به گزارش کردپرس، نهاد مستقل ناظر بر وضعیت اقلیم کردستان در آمریکا، در گزارشی از کاهش بی سابقه سطح خدمات عمومی در اقلیم کردستان در دولت کنونی این منطقه خبر داده است.

 این موسسه اشاره کرده است که در دولت مشترک حزب دموکرات کردستان عراق، اتحادیه میهنی  کردستن و جنبش تغییر، میزان تامین برق شبانه روزی از 12 ساعت به 8 ساعت کاهش یافته و سرانه فضای سبز در این منطقه بسیار تنزل پیدا کرده است.

به نوشته این موسسه مدت زمان عدم پرداخت حقوق کارمندان دولت اقلیم کردستان در کابینه جدید، رکورد جدیدی به جا گذاشته و کارمندان و کارکنان دستگاههای دولتی بیش از هر زمان دیگری از دریافت حقوق ماهانه خود محروم شده اند.

کردستان واچ با اشاره به توقف صدرات نفت خام در کابینه کنونی و عدم ارسال بودجه کافی از سوی دلوت مرکزی عراق، کابینه کنونی اقلیم کردستان را از نظر پیشبرد سیاست های نفتی شکست خورده و ناکارآمد توصیف کرده است.

همچنین اشاره شده که در این دوره، بیش از هر دوره دیگری آزادی های فردی و اجتماعی مردم زیرپا گذاشته شده و تعداد بازداشت فعالان سیاسی و اجتماعی و نیز ناراضیان بیشتر شده است.

این موسسه ادعا کرده است که در دوره کنونی خصومت شخصی میان رهبران دو حزب حاکم دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی به طور بی سابقه ای افزایش یافته به طوری که تاثیر منفی این درگیریها و تنشها بر همه امور این منطقه دیده می شود.

این موسسه اعلام کرده است که در آینده گزارش مفصل تری از وضعیت سیاسی-اقتصادی و اجتماعی اقلیم کردستان ارائه می می کند.

کد خبر 2768889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha