کشته شدن فرمانده ارشد تحریرالشام در انفجار انتخاری در ادلب

سرویس سوریه - «میسر الجبوری» با نام مستعار «ابوماریه القحطانی» از سرکرده‌های پایه‌بلند شبه‌نظامیان موسوم به «تحریرالشام» در انفجار یک عامل انتحاری در حومه ادلب در شمال غرب سوریه کشته شد.

به گزارش کردپرس، «ابوماریه القحطانی» با نام واقعی «میسر الجبوری» و از سرکرده‌های مهم شبه‌نظامیان موسوم به «تحریرالشام» در انفجار یک عامل انتحاری در شهرک سرمدایی ادلب در شمال غرب سوریه کشته شد.

به نوشته منابع محلی سوریه، «ابوماریه القحطانی» یکی از موسسان جبهه‌النصره و نفر دوم سابق «تحریرالشام» در یک انفجار انتحاری در شهرک سرمدای ادلب در شمال غرب سوریه کشته شد.

به گفته روسیا الیوم، «شبه‌نظامیان تحریرالشام در رسانه‌های اجتماعی کشته شدن القحطانی را اعلام کرد و داعش را مسئول حمله انتحاری باعث شد وی اعلام کنند».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR) تایید کرد که در انفجار انتحاری ادلب، ابو ماریه القطانی کشته شد و دو تن از همراهانش به شدت مجروح شد.

منابع محلی داخل تحریرالشام نیز «ابومحمد جولانی» رهبر فعلی تحریرالشام را عامل ترور قحطانی معرفی کردند.

لازم به ذکر است که القطانی یکی از افراد مسلح است که علیه نیروهای آمریکایی در عراق پس از جنگ ۲۰۰۳ آمریکا علیه عراق جنگید. بعد از سال ۲۰۱۱ به سوریه رفت و به شبه‌نظامیانی پیوست که به نظام بشار اسد میجنگیدند.

آمریکا از سال ۲۰۱۲ تحریم‌هایی را علیه القطانی اعمال کرده است.

پیشتر تحریرالشام «القحطانی» را به ارتباط با طرف‌های دشمن به زندان انداخته بود اما بعد از ۶ ماه او را آزاد کرد. او یکی از ۲ سرکرده ارشد تحریرالشام می‌شود.

کد خبر 2769012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha