ترور «وحیده آتالای» از مقامات YPJ توسط میت در کوبانی

سرویس سوریه - سازمان میت ترکیه از ترور «وحیده آتالای» با نام مستعار «سورخوین چله» یکی از مقامات YPJ در عملیات این نیروها در کوبانی خبر داد.

به گزارش کردپرس، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MİT) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «وحیده آتالای» با نام مستعار «سورخوین چله» یکی از مقامات یگان‌های مدافع زن (YPJ) در عملیات این نیروها ترور شده است.

به نوشته روزنامه سوزجو از رسانه‌های نزدیک به اپوزوسیون ترکیه، سازمان MİT ترکیه در بیانیه خود اظهار داشت که «وحیده آتالای» از مقامات YPJ را در شهر کوبانی واقع در مناطق شمال و شرق سوریه ترور کرده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع امنیتی، MİT عملیاتی را در کوبانی علیه «وحیده آتالای» انجام داده است.

وحیده آتالای با نام رمز «سورخوین چله» در نتیجه این عملیات ترور شده است.

بر اساس منابع میت، آتالای که در سال ۲۰۰۶ به اعضای شاخه روستایی حزب کارگران کردستان (PKK) پیوسته بود، بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ در عراق مشغول فعالیت‌ بوده و سپس به سوریه رفته و در مناطق قامشلو، کوبانی به فعالیت‌های مسلحانه‌ پرداخته است.

لازم به ذکر است که پیشتر منابع نزدیک به کردهای سوریه تایید کردند که عصر روز چهارشنبه ۳ آوریل، یک خودرو در شهر کوبانی هدف هواپیمای بدون سرنشین ارتش ارتش ترکیه قرار گرفته اما از سرنشینان خودرو اطلاعاتی منتشر نکردند و با توجه به بیانیه میت گمان می‌رود «وحیده آتالای» فرد حاضر در آن خودرو بوده باشد.

کد خبر 2769049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha