کودتای اردوغان علیه رای کردهای ترکیه ادامه دارد

سرویس جهان- نشریه اینترنشنال ویوپوینت با اشاره به با گسیل داشتن نظامیان برای اخذ رای در مناطق کردنشین ترکیه و همچنین تلاش برای برکناری نامزد منتخب کردها نوشت اردوغان به دنبال ادامه کودتا علیه رای کردها با استفاده از رای دستگاه قضایی این کشور است.

به گزارش کردپرس، نشریه اینترنشنال ویوپوینت با اشاره به نتایج انتخابات اخیر شهرداریها در ترکیه نوشت: 5.7 درصد رای ها در انتخابات اخیر شهرداریهای ترکیه به حزب کردگرای برابر و دموکراسی تعلق داشت که قبلا با نام حزب دموکراتیک خلقها فعالیت می کرد.

این نشریه به کاهش سه درصدی رای کردها هم اشاره کرده اما بر این باور است که سه درصد از کردها که به نامزدهای حزب کردگرای دموکراتیک خلقها رای نداده اند، برای شکست دادن نامزد اردوغان و برنده شدن نامزد اپوزیسیون در شهرهایی مانند استانبول و آنکارا، به اپوزیسیون رای داده اند.

بر اساس گزارش نشریه اینترنشنال ویوپوینت، ترکیه همانند گذشته تلاش های جدی برای ابطال رای کردها و جلوگیری از تصرف شهرداریها توسط نامزدهای کرد انجام داد که از جمله آنها تلاش برای رد صلاحیت برخی نامزدهای برنده از طریق دستگاه قضایی و یا گسیل داشتن نظامیان به مناطق کردنشین بود.

این نشریه تاکید کرده است که با وجود اقدامات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه برای باطل کردن رای کردها، کردها یکی از برندگان این انتخابات هستند.

کد خبر 2769096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha