ایلام با بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متردد اربعین شایسته توجه بیشتر است

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نخستین جلسه ستاد اربعین که به صورت وبیناری با حضور وزیر کشور برگزار شد مردمی سازی اربعین را از بخشهای جداناشدنی برگزاری کنگره اربعین دانست و گفت: ایلام با بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متردد اربعین شایسته توجه بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا ضمن برشمردن برخی نیازمندیهای برگزاری اربعین در استان ایلام عنوان کرد: جاده چهارخطه مسیر ایلام مهران و لاینینگ تونل‌ها انجام شده است و بایستی مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

وی افزود: تکمیل پروژه شش خطه پل زائر تا مرز مهران که مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی بوده است، برای استان و با توجه به حجم تردد زائران ضروری است و درخواست تأمین اعتبار داریم.

استاندار ایلام عنوان کرد: جهت بهسازی محور قلاجه به ایلام، تکمیل کنارگذر ایوان و احداث چهار خطه محور شباب حمیل که خیلی دارای اهمیت است، تأمین اعتبار لازم صورت بگیرد.

او گفت: تونل دوم آزادی که مدخل ورودی به مرکز استان است در دست احداث بوده و از سه کیلومتر آن تا کنون ۹۰۰ متر پیشرفت داشته است که برای رفع این گره ترافیکی مهم نیازمند تامین اعتبار است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: احداث کنارگذر غربی شهر ایلام، تکمیل تقاطع غیرهمسطح سه راهی ملکشاهی و تملک اراضی میدان اربعین و زمینهای مجاور آن که متعلق به مردم است نیازمند تامین اعتبار است.

وی افزود: چهارخطه کردن مسیر مهران به دهلران و اندیمشک که به جاده مرگ تبدیل شده و همه ساله در اربعین کشته‌های زیادی دارد نیازمند تامین اعتبار است.

استاندار ایلام اجرای خط ریل‌باس از پل زائر مهران تا پایانه مرزی اربعین را در سرعت جابجایی بسیار موثر دانست و گفت: با توجه به گرمایش امسال تکمیل راه پایانه برکت تا پایانه مرزی که زیرساخت‌های آن انجام و آماده آسفالت است که تأمین اعتبار این جاده ۶ کیلومتری مورد تقاضاست.

بهرام نیا گفت: تکمیل سایبان های در دست اقدام و احداث سایبان در گیت‌های خروجی و پایانه مرزی و پایانه برکت و میدان اربعین تا پایانه نیازمند تامین اعتبار است.

وی تاکید کرد: احداث روشنایی کمربندی شرقی و غربی مهران، تکمیل باند اضطراری فرودگاه مهران و تهیه سیستم های سرمایشی و مه‌پاش در پایانه با توجه به شدت گرما و احداث تصفیه خانه آب و فاضلاب مهران باید در دستور کار جدی ستاد اربعین باشد.

استاندار ایلام اضافه کرد: تعمیر و تجهیز مساجد و اماکن مذهبی استان، پرداخت مطالبات و تکمیل و تجهیز ساختمان امداد و نجات هلال احمر در مرز مهران، تکمیل سایت اضطراری اسکان چغاسبز، اختصاص زمین برای احداث قرارگاه رسانه‌ای اربعین در پایانه و صدور مجوزها و رفع موانع احداث شهرک اربعین از دیگر مطالبات استان ایلام برای برگزاری اربعین ۱۴۰۳ است.

کد خبر 2769130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha