رایزنی دولت اقلیم کردستان و شرکت روسی گازپروم برای صادرات نفت اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- امید صباح، رئیس دیوان هیئت وزیران اقلیم کردستان اعلام کرد که با فادیم بوتاکوف، مدیرکل شرکت گازپروم در عراق و خاورمیانه و هیئت همراه وی دیدار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، امید صباح در بیانیه‌ای گفت: «در این دیدار بر تداوم هماهنگی بین دولت اقلیم کردستان و شرکت های نفتی تاکید شد».

در این دیدار همچنین بر تداوم تلاشهای دولت اقلیم کردستان برای شراکت استراتژیک با شرکت های نفتی و حل و فصل مسائل نفت و گاز بین دولت عراق و دولت اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی و حفظ حقوق اساسی اقلیم کردستان تاکید و درخصوص توسعه میدانهای نفتی تبادل نظر شد.

همچنین بر حمایت دولت اقلیم کردستان از بخش انرژی اقلیم و شرکت های نفتی مجدداً تاکید شد و تلاش شرکت های نفتی پس از موانع پیش آمده در روند تعلیق صادرات نفت از دیگر محورهای گفتگوی این دیدار بود.

امید صباح تصریح کرد که با ماکسیم روبین، سرکنسول روسیه در اربیل، به همراه هیئتی از شرکت KPC برای گفتگو در حوزه صنعت نفت در ریاست دیوان هیئت وزیران دیدار کردیم.

در این دیدار که با حضور کمال محمد وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان برگزار شد، درخصوص روابط اقلیم کردستان و کشور روسیه تبادل نظر شد و بر تداوم روابط بین دو طرف تاکید شد.

در این دیدار همچنین به بحث و بررسی آخرین تحولات اقتصادی و سیاسی در روند سیاسی عراق و آخرین روابط بین دولت اقلیم کردستان و دولت عراق پرداخته شد و توافقات اخیر میان دو دولت عراق و دولت اقلیم کردستان گامی مهم و خوشایند تلقی شد.

مسئله توافق میان دولت اقلیم کردستان و دولت عراق برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم و فعالیت های سرمایه گذاری شرکت های روسی در اقلیم از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

کد خبر 2769197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha