4 شهر کردستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی ابتلا به کرونا و گسترش سویه اُمیکرون، تعداد شهرهای قرمز کشور به ۳۳۷ شهر افزایش یافت که سنندج، بانه، دیواندره و کامیاران هم جزو این شهرها است.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان گفت: با روند کنونی افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران، وضعیت استان طی چند روز آینده کاملا قرمز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دهگلان تنها شهر زرد کرونا در استان است، افزود: دیگر شهرهای استان در وضعیت پرخطر بیماری قرار دارند و در موج ششم کرونا، علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت الزامی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد بیماران استان روند افزایشی دارد.

اخوان ادامه داد: همچنان تاکید و توصیه بر این است که شهروندان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندانشان و نیز تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

وی با اشاره به لزوم تسریع در واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین در استان، یادآور شد: یا توجه به اینکه این گروه بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به اُمیکرون قرار دارند، والدین با واکسیناسیون فرزندانشان آنها را در برابر بیماری مصون کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه پیشروی موج ششم کرونا، امکان پوشش واکسیناسیون را هم کاهش می‌دهد، بیان کرد: مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون پایش می‌شوند و در صورت دارا بودن علایم سرماخوردگی امکان دریافت واکسن را نخواهند داشت و همین مساله کندی روند واکسیناسیون را در پی خواهد داشت.

اخوان با اشاره به اینکه همه شهروندان باید از هر گونه تجمع، دورهمی و مراسم پرهیز کرده و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی‌توجه نباشند، گفت: ۸۴.۵ درصد جمعیت استان دُز اول، ۷۱.۷ درصد نوبت دوم و ۲۷.۷ درصد هم تا کنون نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 27692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha