کارخانه کاغذ سنگی چرداول ۸۶ درصد پیشرفت دارد

سرویس ایلام - فرماندار شهرستان چرداول عنوان کرد: بزرگ‌ترین و مدرن ترین کارخانه تولید کاغذ سنگی در خرداد ماه با حضور مقامات کشوری و استانی در شهرک صنعتی شباب به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی محمدی در حاشیه بازدید از این پروژه افزود: ایجاد کارخانجات و پروژه های اشتغالزایی در راستای رفع محرومیت از اهداف دولت سیزدهم بوده که با حضور صنعت شستا ساخت این پروژه صنعتی در چرداول کلید خورد.

وی ادامه داد: کلنگ این طرح در مهرماه ۱۴۰۱ در شهرک صنعتی شباب به زمین زده شد که  پیش بینی ساخت و بهره‌برداری آن ۱۳ ماهه بود که بدلیل تغییرات در طرح و تجهیزات، بهینه کردن محصولات و محدودیت در تهیه تجهیزات بخاطر تحریم های ظالمانه تا اوایل امسال‌ به طول کشید که در خرداد ماه شاهد افتتاح یک طرح مهم و بزرگ خواهیم بود.

فرماندار چرداول خاطرنشان کرد: براساس گزارش مدیر طرح، این پروژه جزء تکنولوژی‌های نوظهور است که از ۷۰ تا ۱۲۰ میکرو تولید کاغذ خواهد داشت.

محمدی با ذکر این نکته که برای ساخت این پروژه از اعتبارات ارزی اعتباری بیش از  ۲ میلیون ۴۴۰ هزار یورو تامین شده است، گفت: زیربنای کلی این طرح قریب به ۲۸ هزار مترمربع و خود پروژه هم بالغ بر ۴ هزار مترمربع است که سالیانه بیش از ۵ هزار تن تولید خواهد داشت و زمینه اشتغال مستقیم ۸۰ نفر و همچنین ۲۰۰ نفر غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد.

فرماندار شهرستان چرداول در ادامه بیان داشت: برای تولید بیش از ۱۲ هزار تن کاغذ در سال و اشتغالزایی نیز ساخت فاز ۲ آن را نیز پیش بینی کرده ایم که با اختصاص اعتبارات و نگاه ویژه دولت این امر نیز محقق خواهد شد.

محمدی یادآور شد: با صحبت های عوامل اجرایی و مدیر این پروژه تجهیزات و دستگاه های مدرن از کشور چین خریداری شده و در خرداد ماه نصب، مونتاژ و بکارگیری می شود و همزمان با شروع آن دوره های آموزشی برای شاغلین که از نیروهای بومی و کسانی که در حال حاضر مشغول به کار در این پروژه  هستند برگزار می شود و نیروهای این کارخانه قطعا از نیروهای بومی منطقه خواهند بود.

وی عنوان داشت: با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان، هم اکنون این پروژه از رشد فیزیکی ۸۶ درصدی برخوردار است و در خرداد ماه بعنوان هدیه ارزشمند دولت به مردمان شهرستان چرداول افتتاح خواهد شد.

کد خبر 2769240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha