رئیس سابق کمیسیون انتخابات عراق: تمامی نشانەها حاکی از آن است کە انتخابات پارلمان کردستان در موعد مقرر برگزار خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس سابق کمیسیون انتخابات عراق گفت: «تمامی نشانەها حاکی از آن است کە انتخابات پارلمان کردستان در موعد مقرر یعنی در تاریخ 10 ژوئن 2024 برگزار خواهد شد».

به گزارش کردپرس، سربست آمیدی، رئیس سابق کمیسیون انتخابات عراق و کارشناس حوزه انتخابات در اظهاراتی به رسانه خبری صدای آمریکا گفت: «از سال 2004 تاکنون تمام انتخابات عراق و انتخابات کردستان تا 2014 توسط کمیسیون انتخابات عراق برگزار شده است».

سربست آمیدی همچنین گفت: «تمامی نشانەها حاکی از آن است کە انتخابات پارلمان کردستان در موعد مقرر یعنی در تاریخ 10 ژوئن 2024 برگزار خواهد شد».

وی اضافه کرد: «من این (برگزاری انتخابات در موعد مقرر) را بنا به سخنان نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و بافل طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان اعلام می‌کنم، اما عدم شرکت حزب دمکرات کردستان در انتخابات پارلمانی از آنجایی که حزب نخست در کردستان بوده و طرفداران زیادی دارد، عملاً تأثیر بسیاری بر میزان مشارکت در انتخابات خواهد داشت، من فکر می‌کنم حزب دمکرات کردستان اجازه خواهد داد که انتخابات بدون مشارکت خودش برگزار شود، اما بدون این حزب، انتخابات با نواقص زیادی مواجه خواهد شد، زیرا سیاست در اقلیم کردستان بدون حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان معنایی ندارد و تاکنون هیچ انتخاباتی در اقلیم کردستان بدون مشارکت یکی از این دو حزب برگزار نشده است».

شایان ذکر است که 69 لیست شامل 10 حزب، 2 ائتلاف و 57 نامزد مستقل برای شرکت در انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان ثبت نام کرده‌اند اما حزب دمکرات اعلام کرده است که در این انتخابات شرکت نخواهد کرد و هیچ لیستی را به کمیسیون انتخابات ارائه نکرده است.

10 ژوئن 2024 به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان اعلام شده و قرار است از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق بر انجام این فرآیند نظارت شود.

کد خبر 2769246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha