فشارهای جامعه بین الملل برای برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم کردستان در موعد مقرر ادامه دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- احزاب حاکم در اقلیم کردستان به شدت در تلاشند تا انتخابات پارلمانی را برای پنجمین بار به تعویق بیندازند و جامعه بین الملل نیز همچنان بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تأکید دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان، چندین بار است که به بهانەهای مختلف و با همدستی یکدیگر برای به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی کردستان تلاش می‌کنند و درمقابل جامعه بین الملل همچنان بر لزوم برگزاری انتخابات در 10 ژوئن سال جاری تأکید می‌کند.

انتخابات پارلمانی پیشتر به بهانه عدم رضایت حزب اتحادیه میهنی به تعویق افتاد و حالا حزب دمکرات به بهانه راضی نبودن از احکام دادگاه فدرال درخصوص انتخابات پارلمانی، تصمیم به تحریم انتخابات گرفته است.

در همین خصوص، جینین پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق طی یک نشست با مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان، بر لزوم مشارکت حزب دمکرات کردستان در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان تأکید کرد و گفت که یک تیم سازمان ملل برای رسیدگی به مشکلات فنی که حزب دمکرات کردستان بر آنها تأکید دارد، مأمور خواهد شد.

شایان ذکر است متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با NRT اعلام کرد که درخصوص بیانیه حزب دمکرات کردستان مبنی عدم شرکت در برگزاری انتخابات نگرانند و اظهار داشت که تحریم انتخابات پارلمانی هیچ خدمتی به منافع اقلیم کردستان، مردم کرد و به طور کلی مردم عراق نخواهد کرد».

رسانۀ NRT همچنین نوشتە است: علت ترس احزاب حاکم از انتخابات این است که خودشان می‌دانند به وظایف خود در قبال مردم اقلیم عمل نکرده‌اند و بیزاری و عصبانیت مردم از آنها سرریز شده است و اگر انتخابات انجام شود، بە خاطر بی تفاوتی و بی مسئولیتی خود تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.

اپوزیسیون نیز در این باره گفته است: «اگر حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان در انتخابات شرکت کنند بازنده خواهند بود و اگر هم شرکت نکنند، سقوط خواهند کرد، به عبارت دیگر، حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان از ترس آن کە مردم مجازاتشان خواهند کرد در شرایط سختی به سر می‌برند و نمی‌دانند چگونه از مجازاتی کە از سوی مردم ستم دیده اقلیم در انتظارشان است در امان باشند».

کد خبر 2769255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha