مادران خانه دار دارای ۳ فرزند بیمه می شوند/ثبت نام بیش از ۵۷۰ نفر در کردستان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: کلیه زنان خانه دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم آنان از ۱۳۹۶٫۰۱٫۰۱ به بعد باشد، می توانند در این صندوق ثبت نام و از مزایای بیمه اجتماعی بازنشستگی به صورت رایگان بهره مند شوند.

به گزارش کرد پرس، احمد توانا در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: در اجرای ماده (۲۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کلیه زنان خانه دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و به بالای آنان از ۱۳۹۶٫۰۱٫۰۱ به بعد است، تا تاریخ ۱٤۰۳٫۰۱٫۳۰ فرصت دارند نسبت به ثبت نام و بهره مندی از مزایای بیمه اجتماعی (بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان متوفی، نقل و انتقال سوابق) به صورت رایگان اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مشمولان می توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان افزود: با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۶ به بعد باشد.

توانا با بیان اینکه با تولد فرزند چهارم و پنجم نیز ۲ سال به سنوات بیمه آنها اضافه شده و زودتر بازنشسته می شوند، ادامه داد: در مرحله اول این طرح ۳۱۱ هزار سهمیه در کشور در نظر گرفته شده و محدودیتی در ثبت نام استان ها وجود ندارد.

وی به آخرین آمار مادران مشمول در این طرح در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: تا روز گذشته در مجموع بیش از ۵۷۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده بودند.

کد خبر 2769376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha