رفع تحریم کردهای سوریه توسط آمریکا نمایشی بود

سرویس جهان- یکی از مقامات کرد سوریه معتقد است مستثنی شدن کردها از تحریم های آمریکا علیه سوریه صوری بوده و کردها نیز از تحریم سوریه آسیب زیادی دیده اند.

به گزارش کردپرس، آمریکا در سال 2022 اعلام کرد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور را از تحریم های خود علیه سوریه مستثنی کرده است. با این حال یکی از مقامات کرد سوریه می گوید این تصمیم آمریکا فقط نمایش تبلیغاتی بوده و هیچ گشاش اقتصادی در زندگی کردهای سوریه، پس از اعلام رفع تحریم شمال و شمال شرق سوریه اتفاق نیفتاده است.
فرحان حاجی میرزا، رهبر مشترک شورای اجرایی کانتون فرات در شمال سوریه به اندیشکده مرکز اطلاعات روژاوا گفته است در واقع هیچ اتفاق خاصی پس از اعلام رفع تحریم کردهای سوریه توسط آمریکا نیفتاده و وضعیت اقتصادی در این منطقه بهبود پیدا نکرده است.
او افزود: در واقع، تنها اثر این اعلام رفع تحریم انتشار آن  در رسانه ها بود و هیچ اتفاق عملی برای رفع تحریم توسط آمریکا صورت نگرفت. به گفته این مقام کرد سوریه آمریکا نقشی برای رفع بحران اقتصادی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه ایفا نکرده است.
او آمریکا و ترکیه را در محاصره اقتصادی کردها سوریه مقصد دانست و گفت با فشارهای ترکیه، از بازگشایی گذرگاههای مرزی مانند یعروبیه و یا موثر واقع شدن رفع تحریم آمریکا علیه کردهای سوریه ممانعت شده است.
این مقام کرد سوریه از بحران اقتصادی شدید در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد و گفت بخش زیادی از این بحران به دلیل حملات ترکیه به زیرساخت های حیاتی این منطقه است.

کد خبر 2769596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha