تکرار حادثه تلخ «شین آباد» در پیرانشهر، سردشت و میرآباد دور از انتظار نیست

سرویس آذربایجان غربی- نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس، خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: بسیاری از مدارس ٣شهرستان پیرانشهر، سردشت و میرآباد تخریبی، سنگی و فرسوده هستند و به صورت دو شیفته و با تراکم بالای ۳۰ نفر مدیریت می‌شوند. اگر ساخت و ساز مناسب و اورژانسی صورت نگیرد، تکرار حوادث تلخی چون حادثه مدرسه «شین آباد» پیرانشهر دور از انتظار نیست.

به گزارش کردپرس، کمال حسین‌پور، نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزان در کلاس‌های درس در ۳ شهرستان محروم و مرزی پیرانشهر، سردشت و میرآباد باعث گلایه و شکایت معلمان، مدیران و اولیای دانش آموزان در این سه شهرستان شده است .

 حسین پور افزود: بسیاری از مدارس این ٣شهرستان تخریبی، سنگی و فرسوده هستند و به صورت دو شیفته و با تراکم بالای ۳۰ نفر مدیریت می‌شوند.

او تاکید کرد: اگر ساخت و ساز مناسب و اورژانسی با هدف توسعه فضاهای آموزشی صورت نگیرد، تکرار حوادث تلخی چون حادثه مدرسه «شین آباد» پیرانشهر دور از انتظار نیست. درحال حاضر وضعیت سرانه فضای آموزشی دانش آموزان در حاشیه دو شهر پیرانشهر و سردشت فاجعه است.

نماینده مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از مدارس ۳ شهرستان پیرانشهر ،سردشت و میرآباد نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند، جان فرزندان دانش آموزمان در این مدارس فرسوده و تخریبی که برخی از آنها بیش از چندین دهه قدمت دارند، در خطر است.

حسین پور تصریح کرد: این وضعیت نامطلوب و نامناسب مدارس، مردم محروم و مرزنشین ۳ شهرستان مذکور را نگران کرده است مبادا فاجعه‌ای رخ دهد و جبران آن امکان‌پذیر نباشد.

نماینده مجلس اظهار کرد: در سال‌های اخیر در سطح این سه شهرستان برای جبران عقب ماندگی‌های سابق که رسوب کرده و بر روی هم انباشته شده‌اند تلاش های صورت گرفته اما در حوزه مدرسه سازی کافی نبوده است. گویا صدای گله و شکایت ما آنقدر بلند نیست که به گوش مسئولان ارشد وزارتخانه برسد.

او در پایان تاکید کرد: دانش آموزان در سردشت پیرانشهر و میرآباد مانند سایر دانش آموزان کشور حق دارند در محیطی امن و راحت درس بخوانند. جناب آقای وزیر برای جبران این عقب ماندگی همین امروز اقدام کنید، شاید فردا دیر باشد.

گفتنی است؛ آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد (از توابع پیرانشهر) به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی، در روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ رخ داد. در این حادثه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که ٢ نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند. همچنین انگشتان ٣ تن از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد.

این حادثه که به جراحت شدید دانش آموزان منجر شد، عوارض روحی و اجتماعی جدی برای حادثه دیدگان، اعضای خانواده آنها و ساکنان روستا ایجاد کرده‌است.

کد خبر 2769611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha