انتقاد آمریکا از وضعیت حقوق بشر در اقلیم کردستان

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از موارد متعدد بازداشت فعالان مدنی، روزنامه نگاران و معترضان در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

 به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود به وضعیت حقوق بشر در اقلیم کردستان پرداخته است. در این گزارش به موارد متعدد بازداشت فعالان مدنی، ایجاد محدودیت برای رسانه ها و دستگیری معترضان عملکرد حکومت اقلیم کردستان عراق اشاره شده است.

وزارت خارجه آمریکا از بازداشت 20 خبرنگار در اقلیم کردستان در سال گذشته خبر داده و گفته است همچنین بیش از 300 مورد رفتار خشونت آمیز نیروهای حکومت اقلیم کردستان با فعالان رسانه ای ثبت شده است.

در این گزارش همچنین دستیابی اختصاصی رسانه های وابسته به حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق به اطلاعات از جمله موارد رفتار تبعیض آمیز عنوان شده است. بر همین اساس، رسانه های مستقل و آزاد دسترسی محدودی به اطلاعات و اطلاع رسانی درباره حوادث و اتفاقات این منطقه دارند.

وزارت خارجه آمریکا موارد متعدد از رفتار خشونت آمیز نیروهای حکومتی در اقلیم کردستان و نیروهای وابسته به احزاب حاکم با فعالان مدنی و رسانه ای را ذکر کرده است.

آمریکا همچنین دخالت نهادهای وابسته به احزاب حاکم در اقدامات وزارت خانه ها را از جمله موارد نقض حقوق گزارش کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گزارش داد که نهادهای قضایی اقلیم کردستان درخواست رسانه ها برای تعقیب مقامات اقلیم کردستان به خاطر عدم ارائه شفاف بودجه نهادها را رد می کنند.

کد خبر 2769647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha