سخنگوی حزب دمکرات کردستان: مواضع ما درخصوص انتخابات پارلمانی کردستان تغییری نکرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- محمود محمد، سخنگوی حزب دمکرات کردستان گفت: «ما به عنوان حزب دمکرات کردستان با سیستم برگزاری انتخابات پارلمانی و محرومیت اقلیهتا از مشارکت در انتخابات مخالف هستیم».

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، محمود محمد سخنگوی حزب دمکرات کردستان درباره موضع حزبش مبنی بر عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی کردستان گفت: «ما به عنوان حزب دمکرات کردستان با سیستم انتخابات و محرومیت اقلیتها از مشارکت در انتخابات مخالف هستیم».

سخنگوی حزب دمکرات کردستان تصریح کرد: «مواضع ما درخصوص انتخابات پارلمان کردستان تغییری نکرده است».

دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در 2024/3/18، بیانیه‌ای درخصوص وضعیت کنونی عراق، روابط اربیل-بغداد، انتخابات پارلمانی کردستان و احکام دادگاه فدرال صادر کرد و اعلام کرد: «به نفع مردم و میهن خود میدانیم که زیر بار پذیرش یک تصمیم غیرقانونی و تحمیلی خارج از اراده مردم اقلیم کردستان و نهادهای قانونی آن نرویم و در انتخاباتی غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی که زیر سایۀ یک نظام تحمیلی برگزار می‌شود، شرکت نخواهیم کرد».

حزب دمکرات کردستان این موضع را پس از صدور حکم دادگاه فدرال عراق اتخاذ کرد. دادگاه فدرال پس از 11 بار تعویق جلسات رسیدگی به قانون انتخابات پارلمانی، در 21 فوریه 2024، درخصوص انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان حکمی مبنی بر تقسیم اقلیم کردستان به چهار حوزه انتخاباتی و انحلال 11 کرسی اقلیت های پارلمان کردستان صادر کرد که بر اساس این حکم تعداد کرسی های پارلمان کردستان از 111 کرسی به 100 کرسی کاهش خواهد یافت.

کد خبر 2769744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha