فعالیت آموزشی در ۹ شهر کردستان غیرحضوری شد

سرویس کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به رنگ بندی جدید کرونایی و قرار گرفتن ۹ شهر کردستان در وضعیت قرمز و نارنجی و براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت مدارس هفت شهر تا پایان هفته جاری غیرحضوری شد.

به گزارش کرد پرس، رشید قربانی گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت فعالیت مدارس استان کردستان از امروز شنبه ۳۰ بهمن تا پایان هفته جاری براساس رنگ بندی کرونایی و به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: براساس این مصوبه در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس‌های درس دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت و دروس عملی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: همچنین در وضعیت قرمز و نارنجی کلاس‌های درس تمام مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک‌هفته غیرحضوری و در بستر فضای مجازی " شبکه شاد" برگزار می شود.

قربانی ادامه داد: در وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری خواهد بود.

وی یادآور شد: در شهرهای با وضعیت زرد در صورتی که در مدارسی، دانش‌آموزان دارای علایم کرونا، در بیش از یک کلاس وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید اداره شهرستان، آموزش آن مدرسه می‌تواند به صورت غیرحضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: در وضعیت آبی نیز آموزش مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری است، ضمن اینکه ملاک وضعیت رنگ بندی شهرستان ها (زرد، نارنجی و قرمز) مطابق اعلام رسانه های رسمی خواهد بود.

کد خبر 27699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha