نوعی ابهام در مواضع کنونی احزاب کردستانی درخصوص برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در موعد مقرر وجود دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- احمد هرکی، عضو اتحادیه میهنی کردستان برپایبندی این حزب به موضع صریح خود برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در موعدتعیین شده تاکید کرد.

 به گزارش کردپرس، احمد هرکی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، در گفتگو با خبرگزاری«المعلومه» بابیان اینکه نوعی ابهام در مواضع کنونی احزاب کردستانی درخصوص برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در موعد مقرر وجود دارد، به مخالفت برخی احزاب کردستانی و در راس آنها حزب دمکرات کردستان با قانون انتخابات اقلیم کردستان و هشداراین حزب درخصوص عدم مشارکت در انتخابات پارلمان کردستان و درخواست آن برای به تعویق انداختن این انتخابات اشاره کرد.

وی تصریح کرد: به رغم فضای کنونی حاکم براقلیم کردستان، هیچ کس نمی تواند حکم دادگاه فدرال عراق را نقض کند، زیرا نقض چنین حکمی به معنای نقض قانون اساسی عراق خواهد بود.

 گفتنی است که سلیم حمزه، عضو جماعت عدالت اسلامی کردستان و نماینده پیشین این حزب در مجلس عراق،پیشتر برگزاری انتخابات پارلمان کردستان را درموعد مقرر،به دلیل مخالفت احزاب سنتی با حکم دادگاه عالی فدرال عراق در خصوص لغو سهمیه کرسی های اقلیت ها در پارلمان کردستان، بعید دانسته بود.

کد خبر 2769994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha