برای حفظ  کشور خون اهل تشیع و تسنن در هم تنیده می شود

سرویس کردستان- فرمانده هنگ مرزی شهرستان بانه گفت: این مرز و بوم قداست دارد و ما همیشه آماده ایم که جان خود را فدا کنیم فرقی ندارد برای حفاظت از این مرز و بوم خون اهل تشیع و تسنن در هم تنیده می شود.

به گزارش خبرنگار کرد پرس سرهنگ مهدی واحدی روز شنبه در مراسم تشییع پیکر  مرزبان شهید ستواندوم جلال اعتماد با بین اینکه همه ما سرباز اسلام هستیم  و جانمان کمتری چیزی که در راه اسلام فدا می کنیم، اظهار داشت: دشمنان بزرگ آمریکا و اسرائیل از همه طرف به ما حمله می کند فرقی ندارد یک بار ه کنسولگری ما حمله می کنند و یک بار در مرزها جان ما می گیرند همه ما قسم خوردیم که از کشورمان در مقابل این تهدیدها محافظت کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مظلومیت شهدای ادامه داد: در واقع شهدای مرزی مظلوم اما مقتدر هستند کسی چه می داند در نیمه های شب در مرزهای ما چه می گذرد و چه سرنوشتی در انتظار مرزبانان است با این حال همیشه آماده هستند تا جان خود را برای حفاظت از مرزها فدا کنند.

سرهنگ واحدی در تشریح واقعه شامگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت گفت: فرمانده گروهان ما در کمتر از 25 دقیقه بعد از حمله اشرار مسلح علارغم شرایط سخت آب و هوایی و جاده های ناهموار و لغزنده خود را به منطقه می رساند و صدای اشرار همچنان شنیده می شود.

وی اضافه کرد: علارغم شرایط سخت هیچکدام از شهدا به علت خونریزی به شهادت نرسیدند و فورا زخمی ها و پیکر شهید سرباز وظیفه را از منطقه خارج کردند در این حادثه همه نیروهای سپاهی، نظامی و نیروهای انتظامی  اعلام امادگی کردند.

فرمانده هنگ مرزی شهرستان بانه اظهار داشت: امکان داشت شهید اعتماد در صحنه مبارزه به شهادت برسد اما مرزبانان شجاع خود را به او رساندند و مرزبانان می بینند که علارغم زخم شدید خود به سرباز شهید رساند و به فرمانده گروهان اعلام می کند که مواظب باشید به شما شلیک نکنند.

وی اضافه کرد: علارغم اینکه تعدادی از اندام هایش را از دست داده بود کنار سربازش می ماند می می گوید اول به سربازم کمک کنید که این نشان از خود گذشتی و بزرگی آن شهید است.

سرهنگ واحدی با بیان اینکه دفاع از مرزها و مقابله با دشمنان متجاوز کمتر از جنگ در جبهه ها نیست یاد آور شد: مرزبانی که در نقطه صفر مرزی به خاطر حفظ مملکت خود بجنگد و شهید شود کمتر از شهدا عاشورا نیست.

شامگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت تعداد افراد ناشناس مسلح در آن سوی نوار مرزی به سمت مرزبانان برجک نگهبانی مرز هنگه ژال تیراندازی کردند که در این درگیری علاوه بر سرباز وظیفه شهید فرزین بلیان 2 سرباز وظیفه دیگر و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمانی به یکی از مراکز درمانی بانه منتقل شدند و صبح امروز ستواندوم شهید جلال اعتماد به دلیل شدت جراحت به شهادت رسید.

کد خبر 2770118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha