۱۵۶ پذیرفته شده آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۲ پروانه دریافت کردند

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: ۱۵۶ نفر از پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری کردستان، پروانه وکالت خود را دریافت کردند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در مراسم اعطای پروانه وکالت کارآموزان کانون وکلای دادگستری کردستان، گفت: مسئولیت پذیری از ۲ طریق نظارت درونی و بیرونی صورت می پذیرد که نظارت درونی شامل تعهد انجام وظایف با تکیه بر علم و دانش بدون هرگونه نفوذپذیری است و این نظارت سبب می شود تا انسان تسلیم خواسته های ناچیز خود و دیگران قرار نگیرد. 

وی اظهار کرد: سالم سازی با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی شود بلکه با انجام صحیح وظیفه و اعتمادآفرینی در جهت رضایتمندی مردم فراهم می شود. 

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: استقلال وکیل، سلامت وکیل و رعایت اخلاق وکالت از شاخصه های مهم این منصب است و وکلا نباید بهیچ وجه تحت تاثیر نفوذ سفارش، تهدید و یا تطمیع قرار گیرند. 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: هدف اصلی و نهایی در انجام وظیفه وکالت کمک به قضات در جهت احقاق حق، کشف واقع و فصل خصومت است.

وی بر پیگیری جدی پرونده موکلین توسط وکلا تاکید کرد و یادآور شد: وکلا باید مطالعات و معلومات حقوقی خود را ارتقا داده و بر قوانین، مقررات و نظریات حقوقی مسلط باشند.

کد خبر 2770437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha