نیروهای ضامن کاهش تنش فورا حملات ترکیه به کردستان سوریه را متوقف کنند

سرویس سوریه - AANES ضمن محکوم کردن حملات اخیر ترکیه به کردستان سوریه، از نیروهای ضامن کاهش تنش خواست به وظایف خود عمل کنند و این حملات را متوقف کنند.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با صدور بیانیه‌ای مکتوب در رابطه با حملات ترکیه، این حملات را محکوم کرد و از نیروهای تضمین‌کننده کاهش تنش خواست به وظایف خود عمل کنند و این حملات را متوقف کنند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه درباره افزایش حملات دولت ترکیه علیه این منطقه در روزهای اخیر بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه AANES آمده است:‌ «دولت حزب عدالت و توسعه(AKO) به جنگ خود علیه مناطق ما با هدف برهم زدن صلح و فرار از بحران داخلی خود ادامه می‌دهد. دولت مذکور می‌خواهد تنش و تروریسم را تحت هر شرایطی در منطقه ما احیا کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن کانتون منبج و پیش از آن شهبا را هدف قرار دادند و بر اثر این حملات یک شهروند کشته و تعدادی از جمله کودکان زخمی شدند. این حملات تلاش‌ها علیه تروریسم در منطقه را تضعیف می‌کند.»

در این بیانیه همچنین تاکید شد: «ما به عنوان AANES این حملات را محکوم می‌کنیم. ما اطمینان می‌دهیم که برای محافظت از دستاوردهای خود هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما از نیروهایی که خواهان کاهش تنش هستند می‌خواهیم وارد عمل شده و به مسئولیت خود عمل کنند. زیرا سکوت آن نیروها، حمایت مستقیمی از دولت ترکیه می‌باشد. این حملات عواقبی را به همراه خواهد داشت و باعث می‌شود که تنش در میان محاصره و مشکلات پناهجویان در مناطق ما عمیق‌تر شود. علاوه بر این، به همراه این حملات تنش در تمام مناطقی که اردوگاه‌هایی که در آن خانواده‌های عناصر داعش وجود دارد، عمیق‌تر خواهد شد.»

در پایان این بیانیه AANES از طرف‌های حقوقی و بین‌المللی خواست که برای محدود کردن نقض‌های حقوق غیرنظامیان و خطر جانی که آنها را تهدید می‌کند تلاش کنند.

کد خبر 2770943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha