ساخت اردوگاه نظامی در حومه حلب برای اسکان شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه توسط قطر

سرویس سوریه - در ادامه سیاست تغییر بافت جمعیتی مناطق تحت تصرف ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن به تازگی هلال احمر قطر به بهانه کمک به پناهجویان و مردم آسیب دیده از زلزله، اردوگاهی نظامی برای خانواده‌های شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در حومه حلب ساخته است.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه با حمایت نهادهای کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور سیستماتیک بافت جمعیتی مناطق تحت تصرفش در سوریه را تغییر می‌دهد و به تازگی هلال احمر قطر به بهانه کمک به پناهجویان و مردم آسیب دیده از زلزله، اردوگاهی نظامی برای خانواده‌های شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در حومه حلب ساخته است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، هلال احمر قطر با مشارکت کمیته‌های پایه‌بلند ترکیه‌ای- قطری، پروژه‌ای تحت عنوان «بزرگ ترین روستا» را در منطقه سوسینبات شهر قبیسین در حومه حلب تأسیس کرد.

دولت ترکیه از طریق نهادها و تشکل‌های حقوق بشری به تغییر بافت جمعیتی مناطق تحت تصرفش ادامه می‌دهد، اردوگاه‌های نظامی می‌سازد و خانواده‌های شبه‌نظامیان را در آنجا مستقر می‌کند و بهانه‌اش همیشه «کمک به پناهجویان و مردم زلزله زده» است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR) نیز در گزارشی اعلام کرد که در ۵ آوریل، سازمان «وفاق الإنسانیه» با حمایت «۴۸ اعراب» تحت عنوان «پروژه اسکان مجدد النور» اردوگاهی نظامی را در شهرک جندرس عفرین افتتاح کرد.

کد خبر 2771098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha