آذربایجان غربی میزبان نشست منطقه ای تالاب ها می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت : سومین جلسه از دور سوم نشست های منطقه ای مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور با محوریت معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها ، پنج شنبه ۱۰ خردادماه به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش کردپرس، سعید شهند در این خصوص افزود: این گردهمایی به ریاست دکتر مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور مدیران کل دفاتر تخصصی معاونت دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین مدیران کل حفاظت محیط زیست ۱۵ استان کشور با محوریت مباحث مربوط به تالابها به مدت یک روز در ارومیه برگزار می گردد.

شهند با اشاره به موضوعات مورد ارائه و بررسی در این گردهمایی بیان کرد : بررسی چالش های محیط زیست دریایی  و تالاب ها ، ارائه گزارش مدیران دفاتر تخصصی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان  و پیگیری مصوبات قبلی نشست منطقه ای از جمله موضوعات مطروحه در این نشست است.

روز گذشته نیز مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست ب به صورت زمینی از طریق محور شهید کلانتری با استقبال مدیرکل حفاظت محیط زیست وارد استان آذربایجان غربی شد و در بدو ورود از واحد حفاظتی شهید کلانتری پارک ملی دریاچه ارومیه بازدید و با محیط بانان این واحد دیدار و گفتگو کرد.

 گفتنی است؛ استان آذربایجان غربی با دارا بودن ۴۰ تالاب فصلی و دائمی و همچنین ۶ تالاب بین المللی ثبت شده در کنوانسیون بین المللی رامسر از مهمترین استان های تالابی کشور محسوب می شود و دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های این استان در سال گذشته موفق به کسب عنوان دبیرخانه برتر در حوزه مدیریت زیست بومی تالاب های کشور شده است.

کد خبر 2771117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha