تلاش ۱۲ ساعته نجاتگران هلال احمر در تاریکی شب برای پیدا کردن کوهنوردان

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی از نجات کوهنورد مصدوم و همنورد مفقود شده اش در ارتفاعات سپی ریز اشنویه بعد از ١٢ ساعت تلاش امدادگران خبر داد.

به گزارش کردپرس، حمید محبوبی گفت: ساعت ۲۰:۵۵ شامگاه جمعه ۱۱ خرداد ماه، درخواست نیروهای مردمی جهت نجات کوهنوردان مفقودی در منطقه کوهستانی کانی رش ارتفاعات سپی ریز اشنویه به مرکز پاسخگویی اضطراری هلال احمر  گزارش شد.
 
او افزود: دو تیم از نجاتگران کوهستان شهرستان اشنویه و یک تیم از پایگاه امداد و نجات عین الروم بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی بیان کرد: نجاتگران بعد از صعود در ارتفاعات به یکی از کوهنوردان که از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود دسترسی پیدا کرده و پس از آتل بندی و اقدامات پیش بیمارستانی او را به مرکز درمانی منتقل کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تلاش برای پیدا کردن کوهنورد دوم همچنان ادامه یافت و پس از ۱۲ ساعت جستجو در ارتفاعات کانی رش، نجاتگران هلال احمر،نیروهای مردمی و تیم داوطلب آفرود هلال احمر در ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۲ خرداد به مفقودی دسترسی پیداکردند و او به صورت ایمن به پایین دست انتقال دادند.

محبوبی اظهار کرد: حادثه دیدگان ۲ مرد کوهنورد  ۵٠ ساله و ۴۷ ساله بودند که به دلیل نا آشنایی با محیط سخت گذر ارتفاعات کانی رش و جا ماندن از گروه در این ارتفاعات مفقود شده بودند.

کد خبر 2771205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha