وزیر کشور: سند توسعه بیجار با رویکرد اشتغالزایی و مهاجرت معکوس تدوین شود

وزیر کشور گفت: سند و چشم انداز توسعه شهرستان بیجار باید بر اساس مهاجرت معکوس و افزایش اشتغالزایی تهیه و تنظیم شود.

به گزارش کرد پرس، احمد وحیدی در جلسه با نخبگان شهرستان بیجار، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی در حال پیگیری است، گفت: ۵۰۰ تن قیر و ۲۰ میلیارد تسهیلات به شهرداری ها اختصاص می یابد.

وحیدی اظهار کرد: سال گذشته رشد مهاجرت از بیجار متوقف و معکوس شده است و باید این مسیر را ادامه دهیم و طرح و برنامه ای برای بازگشت به این شهر پیاده شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید سند توسعه شهرستان مبنی بر کاهش مهاجرت و اشتغالزایی تهیه و تنظیم شود، افزود: آسیب های اجتماعی در بیجار بالاخص در حوزه اعتیاد و طلاق شناسایی و با برنامه ریزی برطرف شود.

وحیدی با اشاره به اینکه وام فرزندآوری برای بانوانی که ضامن ندارند و مشکلاتی که در این خصوص دارند حل و فصل می شود، ادامه داد: در راستای زیباسازی شهر باید برنامه ریزی صورت بگیرد و به شهرداری بیجار کمک شود.

وی یادآور شد: نوسازی ناوگان ماشین الات فرسوده شهرداری بیجار، تسهیل مسیر مواصلاتی معادن، توسعه صنایع دستی بویژه در حوزه فرش و توانمندی بانوان دیگر مسائلی است که باید در بیجار اجرا شود.

رشد جمعیت بیجار درسال گذشته مثبت شد

استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ رشد جمعیت بیجار مثبت و مهاجرت معکوس شده است، گفت: بیجار لنگرگاه این منطقه است و عمده مساله و مشکلات بیجار این است که با توجه به وسعت گسترده جغرافیایی دارای جمعیت کمی است، یعنی جمعیت کنونی این شهر معادل سال ۳۵ درصد است که باید در تخصیص بودجه و اعتبارات به این شهرستان تجدیدنظر شود.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ رشد جمعیت مثبت و مهاجرت معکوس شده و در بسیاری از روستاهای شهرستان هم شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

وی اظهار کرد: بیجار در حوزه دانش بنیان از جایگاه خوبی برخوردار است و در نمایشگاه اخیر بیشتر واحدها به واحدهای تولیدی بیجار اختصاص داشت.

استاندار کردستان ادامه داد: انتقال آب از سد سیاراغ یک پروژه ۵ هزار میلیاردی است که در حال انجام است.

کد خبر 2771208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha