مبارزه با علف های هرز در ۳۶۰ هزار هکتار از مزارع کردستان انجام شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال در ۳۶۰ هزار هکتار از مزارع استان با علف های هرز مبارزه شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۳۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

به گزارش کرد پرس، محمد صالح احمدی گفت: افزایش سطح مبارزه با علف های هرز نشان دهنده اهتمام مسئولان و کشاورزان به این موضوع و درک اهمیت آن در حفظ سلامت محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه به کشاورزان توصیه می شود برای مبارزه با علف های هرز و آفت سن از روش های اصولی و علمی استفاده کنند، افزود: برای اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص مبارزه با علف های هرز، از طریق صدا و سیمای مرکز استان و رسانه های دیگر تاکنون چندین برنامه و خبر پخش شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: پایش مزارع برای رصد آفت سن غلات به طور مداوم انجام می شود و حتی برای روزهای تعطیل، شیفت های کاری در نظر گرفته شده است.

احمدی با بیان اینکه پایش مستمر مزارع برای رصد آفت سن و انجام اقدامات به موقع، از بروز خسارات به محصولات جلوگیری می کند، ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا، مبارزه با آفت سن باید به طور مستمر ادامه یابد و گرم شدن هوا می تواند شرایط را برای رشد و تکثیر آفت سن مساعد کند، لذا ضروری است مبارزه با این آفت با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی یادآور شد: با استفاده از مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی، می توان بهترین روش های مبارزه با آفات و بیماری ها را برای هر منطقه خاص تعیین و با رعایت اصول کشاورزی پایدار و استفاده از روش های کم خطر، به حفظ سلامت محیط زیست و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی کمک کرد.

کد خبر 2771223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha