ترکیه توان تحمل انتخابات در کردستان سوریه را ندارد

سرویس سوریه - «صالح مسلم» رئیس مشترک PYD اعلام کرد که حملات ترکیه تلاشی برای اختلال در روند انتخابات شهرداریهای شمال و شرق سوریه است و ترکیه توان تحمل انتخابات در کردستان سوریه را ندارد.

به گزارش کردپرس، «صالح مسلم» رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) در مصاحبه‌ای حملات دولت ترکیه را تلاشی برای اختلال در روند انتخابات شهرداریهای شمال و شرق سوریه عنوان  کرد و گفت که دولت ترکیه توان تحمل انتخابات ما را ندارد.

به نوشته آژانس خبری فرات، پس از اعلام مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) مبنی بر برگزاری انتخابات محلی در این منطقه، تهدیدات و حملات ترکیه علیه کردستان سوریه بیشتر شده است.

در نتیجه حمله به کانتون جزیره در ۳۱ می، ۴ تن از اعضای SDF کشته و ۱۱ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان زخمی شدند. 

«صالح مسلم»رئیس مشترک PYD  درباره حملات دولت ترکیه به منطقه قبل از انتخابات مصاحبه‌ای انجام داد. 

صالح مسلم به انتخابات محلی شمال و شرق سوریه اشاره کرد و گفت: «این انتخابات با هدف افزایش تلاش‌ها در راستای منافع مردم منطقه برگزار می‌شود. تاکنون کاستی‌هایی وجود داشته است. این یک انتخابات دموکراتیک خواهد بود که مردم منطقه در آن شرکت خواهند کرد. انتخاباتی که برگزار می‌شود به منافع هیچکس به صورت خاص ربط ندارد و ارزیابی آن به گونه دیگری درست نیست. این نوع انتخابات برای اولین بار در کل شمال و شرق سوریه برگزار می‌شود. به همین دلیل چالش‌هایی وجود دارد. انتخابات به صورت دموکراتیک و شفاف برگزار خواهد شد. همچنین معیارهای قرارداد اجتماعی منتشر شده نیز در آن اعمال می‌شود. بنابراین هیچکس حق ندارد در مورد غیردموکراتیک بودن انتخابات چیزی بگوید. مردم ما با خوشحالی پای صندوق‌های رای خواهند رفت.» 

صالح مسلم در ادامه مصاحبه خود به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد و سخنان خود را اینگونه ادامه داد: «در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که در شمال و شرق سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل، فرصتی دموکراتیک ایجاد نشده است. ما می‌دانیم که با قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل می‌خواهند بر راه حل سیاسی تمرکز کنند. اما چرا چنین اظهارنظری کردند؟ از آنجایی که موضوع انتخابات در دستور کار دولت ترکیه قرار دارد و آنها این رویداد را به گونه‌ای دیگر ارزیابی می‌کنند، چنین اظهاراتی مطرح شد. دولت ترکیه روزهاست که می‌گوید آمریکا پشت این انتخابات است. شاید پس از واکنش‌های دولت ترکیه چنین اظهاراتی مطرح شده باشد. این یک بیانیه دیپلماتیک است و هدف آن خشنود ساختن دولت ترکیه است. انتخابات با توجه به شرایط شمال و شرق سوریه برگزار می‌شود. این انتخابات بدون حمایت و مشاوره برخی افراد برگزار می‌شود.» 

صالح مسلم به حملات ارتش ترکیه پس از بیانیه آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: «دولت ترکیه از ابتدا مخالف این انتخابات بود. خواست دولت ترکیه بر خلاف خواست مردم و دموکراسی است. وقتی گامی در رابطه با دموکراسی در منطقه برداشته می‌شود، دولت ترکیه با آن اقدام مخالفت می‌کند. به نظر من، حملات دولت ترکیه هیچ ربطی به بیانیه آمریکا ندارد. این حملات سال‌هاست که ادامه دارد. به ویژه پس از تصویب قرارداد اجتماعی، میزان عدم تحمل دولت ترکیه افزایش یافته است.» 

صالح مسلم در مصاحبه خود حملات ترکیه را اختلال در انتخابات، ترساندن مردم و ممانعت از حضور آنان در پای صندوق‌های رای ارزیابی کرد و سخنان خود را با این عبارات پایان داد: «دولت ترکیه برای جلوگیری از برگزاری انتخابات دست به هر کاری خواهد زد. عدم تحمل زیادی نسبت به برگزاری انتخابات توسط ما در دولت ترکیه وجود دارد. با این حال، AANES قطعا این انتخابات را برگزار خواهد کرد و مردم ما نیز پای صندوق‌های رای خواهند رفت و نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد.» 

کد خبر 2771242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha