سازمان ملل: برگزاری انتخابات در عراق و اقلیم کردستان باید تحت نظارت ما باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سازمان ملل عنوان کرد: «انتخابات عراق و اقلیم کردستان باید در زمان مناسب و تحت نظارت سازمان ملل به صورت سالم و شفاف برگزار شود».

به گزارش کردپرس، بە نقل از رسانه خبری کانال ۸ در گزارش نقشه راه سازمان ملل بنا به درخواست دبیرکل و در پی مذاکرات با دولت عراق، نقشه راه اتمام مأموریت سازمان ملل در عراق (یونامی) باید تا دسامبر ۲۰۲۵ به طور کامل تدوین شود.

سازمان ملل در بخشی از این گزارش برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان در زمان مناسب، خواستار هماهنگی کامل دولت عراق شد، حفاظت از نهادها و ساختارهای سازمانی، فعال سازی نهادهای میهنی حقوق بشر از دیگر خواسته های سازمان ملل از دولت بغداد برای توسعه آنهاست.

سازمان ملل همچنین اشاره کرده است که پس از اتمام ماموریت آنها، وظایف سازمان ملل شامل مشاوره، حمایت و کمک‌های فنی به دولت عراق، هماهنگی با کمیسیون عالی انتخابات و نهادهای دیگر عراق خواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل در ۳۱ام ماه گذشته، ماموریت نماینده سازمان ملل در عراق (یونامی) را تا پایان سال ۲۰۲۵ تمدید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل با درخواست عراق دستور خروج و اتمام مأموریت نماینده سازمان ملل از عراق را پس از بیش از ۲۰ سال فعالیت، صادر کرد. بنا به دستور شورای امنیت، نماینده سازمان ملل تا پایان سال ۲۰۲۴ در عراق فعالیت خواهد کرد.

کد خبر 2771252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha