جاسوسی ترکیه از شهروندان کرد در آلمان

سرویس جهان- بر اساس گزارش دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان در هامبورگ، دولت ترکیه در سال گذشت که عملیات جاسوسی مختلفی علیه شهروندان کرد مخالفان دولت اردوغان در خاک آلمان انجام داده است.

به گزارش کردپرس، در تازه‌ترین گزارش دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان در هامبورگ، گروه‌های جاسوسی وابسته به دولت ترکیه، به ویژه سازمان اطلاعات ملی این کشور، در سال ۲۰۲۳ عملیات جاسوسی و گردآوری اطلاعات در مورد فعالیت‌های گروه‌های مختلف ویژه کردهای ترکیه ساکن در آلمان انجام داده‌اند.

 بر اساس این گزارش، عملیات جاسوسی ترکیه علیه مخالفان این کشور در آلمان روی گروه‌هایی مانند حزب کارگران کردستان ترکیه، جنبش فتح الله گلن و چپ‌ها به ویژه حزب کمونیست ترکیه متمرکز بوده است.

 طبق این گزارش سازمان‌های جاسوسی ترکیه به جمع آوری اطلاعات در مورد فعالین کرد مخالف دولت رجب طیب اردوغان در آلمان پرداخته‌اند.

 دفتر حفاظ از قانون اساسی آلمان در هامبورگ دولت ترکیه را به استفاده از مقامات دولتی این کشور در آلمان و اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان برای جاسوسی از شهروندان ترکیه در خاک آلمان متهم کرده و هشدار داده ترکیه در حال گسترش نفوذ خود در آلمان و جذب شهروندان ترکیه ساکن در این کشور برای جاسوسی از مخالفان اردوغان است.

کد خبر 2771278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha