درگیری در مجلس ترکیه؛ این بار مشت ها سخن گفتند + فیلم

سرویس ترکیه - نمایندگان AKP  به نمایندگان دم پارتی که به بازداشت و عزل شهردار این حزب در حکاری اعتراض می کردند، حمله ور شدند که موجب درگیری فیزیکی در مجلس ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، روز گذشته نمایندگان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم‌ پارتی) علیه بازداشت و عزب، همچنین نصب شهردار انتصابی دولت (قیم) در حکاری (جولمرگ) در صحن علنی مجلس دست به اعتراض زدند. این اعتراض با واکنش شماری از نمایندگان حزب عدالت و توسعه (AKP) همراه شد. 

نمایندگان دم پارتی با در دست داشتن پلاکارد علیه مصادره اراده شهروندان حکاری یک کنش اعتراضی نشان دادند. آنها شعار می دادند: «علیه فاشیسم، در کنار هم هستیم». در این هنگام شماری از نمایندگان AKP سعی کردند پلاکاردهای آنان را از دستشان بگیرند. این کار به درگیری فیزیکی و ضد و خورد میان نمایندگان مَرد دو حزب انجامید.

لازم به ذکر است، دو روز پیش محمت صدیق آکیش شهردار مشترک جولمرگ (حکاری) از دم پارتی، به اتهام عضویت در سازمان تروریستی در وان بازداشت شد. بلافاصله پس از بازداشت او کرسی شهرداری حکاری به شهردار انتصابی دولت (قیم) واگذار شد. علی چلیک استاندار حکاری به سمت شهرداری حکاری منصوب شد.

کد خبر 2771330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha