از 212 هزار میلیارد دینار رقم بودجه، 20 هزار و 910 میلیارد دینار به اقلیم کردستان اختصاص داده شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ویان صبری، رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق به سایت رسمی این حزب گفت: «سفر نخست وزیر اقلیم به بغداد و توافق بر سر بودجه بسیار حائز اهمیت بود».

به گزارش کردپرس به نقل از دراومیدیا، ویان صبری عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق گفت: «از 211 هزار و 900 میلیارد دینار، 20 هزار و 910 میلیارد دینار به اقلیم کردستان اختصاص داده شده است، همچنین 11 هزار و 600 میلیارد به حقوق کارمندان و تأمین اجتماعی اختصاص یافته و از هزینه‌های جاری جدا شده است».

وی اشاره کرد که ماهانه علاوه بر تأمین اجتماعی، مبلغ 965 میلیارد برای حقوق کارمندان حواله می‌شود، بنابراین حقوق کارمندان از این پس طبق توافق و بر اساس جداول بودجه ارسال می شود.

ویان صبری همچنین گفت: «از این پس ما بر بودجه نظارت خواهیم کرد، زیرا دولت اقلیم کردستان به تعهدات خود عمل کرده و اکنون دولت عراق هم باید به وعده‌های خود عمل کند و حقوق‌ها را به موقع ارسال کند».

عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان افزود: «از این پس نباید به بهانه تایید و بازنگری لیست حقوق بگیران، تأخیری صورت بگیرد و باید بررسی‌های ماهانه انجام شود و حقوق‌ها به موقع ارسال شود».

وی تأکید داشت که بغداد باید حقوق کارمندان اقلیم کردستان را تا قبل از عید ارسال کند.

کد خبر 2771336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha