مهار آتش‌ سوزی در منطقه «بلبزان» پاوه / از بین  رفتن ۲۰ هکتار از جنگل‌های منطقه

سرویس کرمانشاه _ فرماندار پاوه گفت: آتش‌سوزی در منطقه بلبزان بخش مرکزی شهرستان پس از 10 ساعت کوشش سخت و طاقت‌فرسا مهار شد.

به گزارش کردپرس و به نقل از سلام پاوه علیرضا حیدری فرماندار پاوه اظهار کرد: آتش‌سوزی منطقه بلبزان بخش مرکزی شهرستان عصر روز گذشته گزارش شد که بلافاصله نیروهای ستاد بحران به محل آتش‌سوزی برای مهار آتش اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پوشش جنگلی و صعب‌العبور بودن منطقه مهار آتش را با مشکل مواجه کرده بود، گفت: این آتش‌سوزی در چندین مرحله کنترل شده بود که به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند، سخت‌گذر بودن و وزش باد دوباره شعله‌ور شد.

فرماندار پاوه ادامه داد: آتش‌سوزی منطقه بلبزان بالاخره بعد از 10 ساعت کوشش سخت و طاقت‌فرسا بامداد امروز با همکاری نیروهای ستاد، محیط زیست، منابع طبیعی، پاسگاه مرزبانی بلبزان و همچنین انجمن‌های مردم نهاد، نیروهای محلی و طبیعت‌دوستان مهار شد.

فرماندار پاوه حجم خسارت را حدود 20 هکتار برآورد کرد و گفت: علت و وسعت آتش‌سوزی منطقه بلبزان پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

حیدری در پایان با اشاره به حضور نیروها در منطقه، تصریح کرد: اکنون کار پایش منطقه برای پیشگیری از فوران دوباره آتش در حال انجام است.



 

کد خبر 2771337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha