آمریکا مستقیما پیامی با هدف تعویق انتخابات به مدیریت خودگردان ارسال نکرده است

سرویس سوریه - یکی از مقامات مدیریت خودگردان اعلام کرد که آمریکا تاکنون به طور مستقیم پیامی با هدف تعویق انتخابات به این مدیریت ارسال نکرده است.

به گزارش کردپرس، «فتح الله حسینی» یکی از اعضای نمایندگی کانتون‌های کردستان سوریه اعلام کرد که آمریکا تاکنون به صورت مستقیم پیامی مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات شهرداری‌ها به مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه ارسال نکرده است و تنها یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته که اکنون اولویت آمریکاییها گفتگوی جناح‌های مختلف کردی است که AANES آمادگی خود را برای اجرای آن بیان کرده است.

به نوشته آژانس خبری خندان، «فتح الله حسینی» در مصاحبه با این آژانس خبری اظهار داشت که هیچ تصمیمی برای به تعویق انداختن انتخابات شهرداری‌ها در شمال و شرق سوریه گرفته نشده  و مردم در هر ۷ کانتون کردستان سوریه بر روی صندوق‌های رای رفته و به ۳۳ حزب سیاسی مختلف که در انتخابات شرکت کرده‌اند، رای خواهند داد.

حسینی در ادامه تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا به از سرگیری گفتگو میان کردها در کردستان سوریه اصرار دارد، به همین دلیل یک هیأت آمریکایی با مجلس شورای میهنی کردها و AANES دیدار کرده‌ و هم‌اکنون در این منطقه به سر می‌برند. AANES اظهار داشته که آماده گفتگو است.

حسینی همچنین تاکید کرد که آمریکا تاکنون به طور مستقیم به AANES نگفته است که انتخابات شهرداری‌ها را برگزار نکند و زمان این انتخابات مناسب نیست بلکه تنها یک مقام آمریکایی در وزارت امور خارجه این کشور به یک روزنامه‌نگار گفته که زمان برگزاری انتخابات در کردستان سوریه مناسب نیست.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای تعویق انتخابات گرفته نشده است، گفت که همه چیز حتی تصمیم به تعویق انتخابات ممکن است.

حسینی افزود که ایالات متحده مستقیماً با AANES و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) تماس دارد و اگر پیامی داشته باشد، می‌تواند مستقیماً به آنها بگوید، اما نکته این است که مردم به این انتخابات نیاز دارند و باید برای آنها تلاش کرد. انتخابات هیچ خطری برای تجزیه سوریه ایجاد نمیکند و تنها در مناطق شمال و شرق سوریه برگزار می‌شود.

فتح‌الله حسینی همچنین اطمینان داد که انتخابات شهرداری‌ها هیچگونه تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه همانطور که این دولت ادعا می‌کند نخواهد داشت.

وی همچنین به این مسئله اشاره کرد که تصمیم به انتخابات تنها تصمیم کردها نیست، بلکه تصمیم همه اقوامی است که در چارچوب AANES هستند، بنابراین تصمیم کردها، عرب ها، سریانی‌ها، ارمنی‌ها و ترکمن هاست.

حسینی در پایان در رابطه با نظارت بر برگزاری انتخابات گفت: «آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها در منطقه شمال و شرق سوریه حضور دارند اما تصمیم نگرفته‌اند که به‌عنوان ناظر شرکت کنند یا نه، اما هیأتی از اقلیم کردستان برای نظارت بر این انتخابات در منطقه حضور دارند.»

کد خبر 2771352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha