تعویق انتخابات شهرداری‌ها هیچ ارتباطی با تهدیدات دولت ترکیه ندارد

سرویس سوریه - «روکن ملا ابراهیم» رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات کردستان سوریه اعلام کرد که تعویق انتخابات شهرداری‌ها هیچ ارتباطی با تهدیدات دولت ترکیه ندارد.

به گزارش کردپرس، «روکن ملا ابراهیم» رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات شمال و شرق سوریه اعلام کرد که انتخابات شهرداری‌ها به درخواست احزاب سیاسی به ماه آگوست موکول شده و هیچ ارتباطی با تهدیدات دولت ترکیه ندارد.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، قرار بود انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ در این مناطق برگزار شود اما در حین تدارک برای آن، دولت ترکیه و رهبر  حزب حرکت ملی(MHP) به انتخابات حمله کردند و ادعا کردند که این انتخابات تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه است.

ایالات متحده آمریکا نیز از طریق وزارت امور خارجه این کشور گفت که زمان برگزاری انتخابات به هیچ وجه مناسب نیست.

پس از این واکنش‌ها در تاریخ ۶ ژوئن، کمیسیون عالی انتخابات شمال و شرق سوریه اعلام کرد که انتخابات شهرداری‌ها به ماه آگوست موکول شده است.

«روکن ملا ابراهیم» رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات شمال و شرق سوریه در این رابطه اظهار داشت: «بیش از ۲۵ حزب سیاسی شرکت‌کننده در انتخابات از طریق مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) از کمیسیون عالی انتخابات خواستند که انتخابات را به دلیل عدم آمادگی مناسب آنها برای این انتخابات به تعویق بیندازد و خواسته آنها عملی شد و انتخابات به ماه آگوست موکول شد.»

«روکن ملا ابراهیم» در پاسخ به این سوال که آیا تعویق انتخابات به تهدیدات دولت ترکیه مرتبط است؟ گفت: «تهدیدات دولت ترکیه در گذشته متوقف نشده و ترکیه همواره شمال و شرق سوریه را مورد حمله قرار داده است. بنابراین تعویق انتخابات هیچ ارتباطی با تهدیدات دولت ترکیه ندارد.»

وی همچنین به این مسئله اشاره کرد که دولت ترکیه ادعا می‌کند که این انتخابات، سوریه را تجزیه خواهد کرد، اما این درست نیست. مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) هرگز نگفته است که خواستار تجزیه سوریه است و همیشه خود را بخشی از سوریه اعلام کرده است.»

وی ادامه داد: «آنچه اکنون سوریه را به عنوان مثال تجزیه می کند کشوری همچون ترکیه است که چندین منطقه از سوریه مانند عفرین، ادلب و غیره را اشغال کرده است.»

رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات شمال و شرق سوریه در پایان گفت که تلاش میکنند به همه طرف‌های بین‌المللی و محلی دسترسی پیدا کنند تا این طرف‌ها بیایند و انتخابات ماه آگوست را رصد کنند.

کد خبر 2771567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha