درخواست آمریکا از مدیریت خودگردان دلیل اصلی تعویق انتخابات شهرداری‌ها

سرویس سوریه - وزارت خارجه آمریکا شرایط برای برگزاری انتخابات در کردستان سوریه را نامناسب دانست و تاکید کرد که از تعدادی از شخصیت‌های AANES خواسته‌اند که در این زمان انتخابات برگزار نشود.

به گزارش کردپرس، سفارت آمریکا در دمشق با انتشار پیامی اعلام کرد که شرایط برای برگزاری انتخابات در شمال و ‌شرق سوریه مساعد نیست و تاکید کرد که از تعدادی از شخصیت های مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) خواسته‌اند که در کردستان سوریه در این زمان انتخابات برگزار نشود.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، قرار بود انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه در تاریخ ۱۱ ژوئن در شمال و شرق سوریه برگزار شود اما روز پنجشنبه، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) انتخابات را دوباره به ماه آگوست امسال موکول کرد.

AANES اعلام کرد که این انتخابات را در پاسخ به درخواست احزاب و ائتلاف‌های شرکت کننده در انتخابات و کسانی که به دموکراتیک بودن آن اهمیت می‌دهند از ۱۱ ژوئن به آگوست موکول کرده است.

در همین رابطه، سفارت آمریکا در سوریه با انتشار پیامی در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی X اعلام کرد: «هر انتخاباتی در سوریه باید آزاد، عادلانه، شفاف و چندجانبه و بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد».

در ادامه پیام سفارت آمریکا آمده است: «ما معتقد نیستیم که شرایط برای برگزاری چنین انتخاباتی در شمال شرق سوریه وجود داشته باشد، ما این دیدگاه را به تعدادی از شخصیت‌های شمال و شرق سوریه از جمله AANES  منتقل کرده‌ایم و درخواست کرده‌ایم که در این زمان انتخابات برگزار نشود.».

به نظر می‌رسد با توجه به بیانیه سفارتخانه آمریکا، دلیل اصلی به تعویق افتادن انتخابات در کردستان سوریه همین درخواست آمریکا از AANES مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات بوده است.

لازم به ذکر است که ترکیه نیز بارها مخالفت خود را با این انتخابات حتی تا حد تهدید به حمله نظامی به کردستان سوریه اعلام کرده است.

کد خبر 2771449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha