مخالفان برگزاری انتخابات در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- از میان کشورهای خارجی، ترکیه و آمریکا با برگزاری انتخابات محلی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مخالفت کرده اند.

به گزارش کردپرس، اداره خودگردان کردی، نهاد حاکم بر منطقه تحت کنترل کرد های سوریه با تصویب «قرارداد اجتماعی» به عنوان قانون اساسی این مناطق، به دنبال برگزاری انتخابات محلی در روز 11 ژوئن سال جاری است است. با این حال، برخی کشورهای خارجی که به نوعی به مسائل کردهای سوریه ارتباط دارند، مخالفت خود را با این انتخابات اعلام کرده اند.

ترکیه، همسایه شمالی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه که تاکنون دو عملیات زمینی ویژه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه برگزار کرده و در سال های 2018 و 2019 مناطقی از جمله شهرهای مهم عفرین، گری سیپی و سری کانی را از کنترل نیروهای کرد سوریه خارج کرده، با هر گونه برگزاری انتخابات توسط کردهای سوریه  مخالفت کرده و تهدید کرده است واکنش تندی به این اقدام انجام خواهد داد.

آمریکا به عنوان تنها متحد خارجی نیروهای کرد سوریه واداره خودگردان کردی نیز به دنبال اعلام مخالفت شدید ترکیه، مخالفت خود را با برگزاری انتخابات محلی توسط کردهای سوریه اعلام کرد. واشنگتن تاکید کرده است که اکنون زمان مناسبی برای برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نیست و باید شرایط مناسب طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه فراهم شود.

شورای میهنی کرد سوریه نیز که شامل طیفی از احزاب نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق بوده و سالها با حکمرانی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه بر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مخالفت کرده، این انتخابات را تحریم کرده است. شورای میهنی کرد سوریه و حزب حکمران اتحاد دموکراتیک سوریه و احزاب همسو با آن، از سال 2012 مذاکراتی را با هدف توافق بر سر نحوه حکمرانی بر این مناطق انجام داده اند اما تاکنون توافقی حاصل نشده است.

مسیحیان ساکن منطقه تحت کنترل کردهای سوریه نیز از جمله گروههایی هستند که با برگزاری انتخابات در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مخالف هستند. خبرگزاری فیدس وابسته به واتیکان، روز گذشته به نقل از اسقف اعظم حسکه اعلام کرد که مسیحیان قصد ندارند در این انتخابات شرکت کنند.

اما صالح مسلم، رهبر مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، روز گذشته در مصاحبه با نشریه آمریکایی المانیتور ادعا کرد که همه طیفها و گروههای قومی، مذهبی و زبانی ساکن در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه موافق برگزاری این انتخابات بوده و به نوعی در آن مشارکت دارند.

کد خبر 2771359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha