آبرسانی به ۴۰۱ روستای کردستان در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: آبرسانی به ۴۰۱ روستای استان با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان در حال اجرا است.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد در جمع رسانه های کردستان، گفت: تعداد روستاهای استان بیش از یک هزار و ۶۵۰ روستا است که از این تعداد یک هزار و ۵۰ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند و مابقی روستاها تحت پوشش نیستند.

وی با بیان اینکه بخشی از این ۶۰۰ روستا دارای تأسیسات تأمین آب و شبکه های آبرسانی هستند، افزود: بخش دیگری از این ۶۰۰ روستا در برنامه شرکت آبفا برای آبرسانی هستند که با توجه به اعتبارات ابلاغی و در اختیار، تأمین آب آنها به تدریج در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تأمین آب ۴۰۱ روستا با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان در برنامه قرار داشته که در حال حاضر این پروژه در روستاهای شهرستان های مختلف استان در حال اجرا و تکمیل است.

فرهاد در ادامه در خصوص طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، بیان کرد: این طرح نیز برای تأمین آب ۱۶۹ روستا با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان طی ۳۰ ماه در حال اجرا است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی تحت پوشش آب شرب بهداشتی و پایدار تا پیش از اجرای طرح جهاد آبرسانی ۷۶ درصد بود، ادامه داد: با اجرای این پروژه، جمعیت روستایی بهره مند از آب شرب به ۸۷ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان یادآور شد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان نیز از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره مند هستند.

کد خبر 2771370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha