امسال سهمیه ابلاغی آب کشاورزی مهاباد  ۸۰ میلیون مترمکعب است

مدیر امور آب مهاباد گفت:طبق آخرین سهمیه ابلاغی امسال ۸۰ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی شهرستان اختصاص یافته و رهاسازی اخیر هم در راستای سهمیه آب بخش کشاورزی با درخواست کشاورزان این شهرستان انجام می شود.

به گزارش کردپرس، خالد رحمانی در این باره افزود: این رهاسازی با درخواست بخش کشاورزی و با دبی ۱۶ مترمکعب بر ثانیه در حال انجام است و تا رفع نیاز آبی آنان ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه طبق آخرین سهمیه ابلاغی امسال ۸۰ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی شهرستان اختصاص یافته است، اضافه کرد: این سهمیه با دبی مشخص طی چند مرحله با تشخیص و هماهنگی جهاد کشاورزی و امور آب رهاسازی می شود.

مدیر امور آب مهاباد با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۹ میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی رهاسازی شده است، گفت: همچنین باتوجه به میزان بارش های قابل قبول امسال و میزان ذخیره مخزن سد امکان افزایش سهمیه کشاورزان به ۹۰ میلیون مترمکعب وجود دارد.

او در خصوص میزان بارش ها در ایستگاه هواشناسی تاج سد مهاباد نیز اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۴۰۰ میلی‌متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده که بیش از ۱۰۰ میلی‌متر از بارش های سال قبل بیشتر است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

امسال بیش از ٣٠ میلیون متر مکعب نیز از این سد طی دو مرحله برای دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 2771380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha