تا کنون حکم ریاستی برای تعیین زمان برگزاری انتخابات صادر نشده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس تیم رسانه‌ای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد تا کنون ریاست اقلیم کردستان حکم ریاستی خود را برای تعیین زمان برگزاری انتخابات صادر نکرده است ما در مقام کمیسیون انتخابات در انتظار صدور این حکم هستیم.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کانال ۸، عماد جمیل رئیس تیم رسانه‌ای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در برنامه «تارگت» که در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه از کانال ۸ پخش می‌شود گفت: «انجام آماده‌سازیهای کمیسیون عالی انتخابات برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان ادامه دارد  و دولت اقلیم کردستان همکاری خوبی با این کمیسیون در این باره به عمل آورده است فعالیتهای کمیسیون تحت نظارتهای داخلی و بین‌المللی انجام می‌گیرد همزمان دولت عراق همه تسهیلات لازم را برای برگزاری انتخاباتی آتی پارلمان کردستان فراهم خواهد کرد».

وی افزود: تا به حال ریاست اقلیم کردستان حکم تعیین زمان برگزاری انتخابات را صادر نکرده است کمیسیون منتظر تعیین زمان برگزاری این انتخابات می‌باشد، پیشنهاد انتخاب تاریخ ۵ سپتامبر برای انجام این امر مطرح شده است.

عماد جمیل در این باره افزود: قبل از تاریخ ۵ سپتامبر قادر نیستند که انتخابات را برگزار کنند تعیین زمان انتخابات نیاز به تشکیل جلسه کمیسیون و ریاست اقلیم کردستان ندارد همچنین هیچگونه مشکل مالی برای برگزاری این انتخابات ندارند.

عماد جمیل در خصوص ثبت اسامی احزاب و نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد درگاه ثبت اسامی احزاب و نامزدهای انتخاباتی برای برگزاری انتخابات فعال خواهد شد از تاریخ هشتم تا شانزدهم ماه جاری میلادی این کار انجام خواهد شد ممکن است تغییراتی در لیستهایی که پیشتر در نزد کمیسیون ثبت شده‌اند اعمال شود.

وی در خصوص کرسی اقلیتهای اعلام کرد: برای کرسی اقلیتها لیستی را تحویل نمی‌گیرند آنها باید نامزدها vh به طور مستقل ثبت نام کنند شکایت مربوط به کرسی اقلیتهای استان دهوک تحویل گرفته شده است که درباره آن تصمیم گیری خواهد شد، ۵ کرسی اقلیتها در چارچوب ۱۰۰ کرسی پارلمانی قرار دارند. عماد جمیل در بخش دیگری از سخنان خود درباره به تعویق افتادن انتخابات اعلام کرد تاخیر در برگزاری انتخابات به علت فرمانسالاری دادگاه فدرال بوده است. بدون وجود دلایل قانونی انتخابات پارلمانی به تعویق نخواهد افتاد همچنین وی در خصوص اعلام نتایج انتخابات اعلام کرد پس از گذشت ۲۴ ساعت از برگزاری روند انتخابات نتایج اولیه اعلام خواهد شد.

جمیل عماد درباره وجود مشکل در ثبت اثر انگشت برخی از رای دهندگان اعلام کرد مشکل عدم تایید اثر انگشت رای دهندگان در همه استانها وجود دارد تعدادی زیادی از این رای دهندگان افراد مسن هستند، درصد مشخصی از افرادی که اثر انگشت آنها توسط دستگاههای الکترونیکی شناسایی نمی‌شوند می‌توانند در رای گیری شرکت کنند کمیسیون انتخابات عراق علت عدم شناسایی اثر انگشت رای دهندگان را پیگیری می‌کند.

کد خبر 2771413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha