سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق: کمیسون منتظر تعیین تاریخ انتخابات برای از سرگیری فعالیتهای خود است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات عراق گفت: «کلیه فعالیت های کمیسیون تا کنون در حالت تعلیق بوده است، ما منتظر فرمان ریاست اقلیم برای تعیین تاریخ انتخابات پارلمان کردستان هستیم».

به گزارش کردپرس، جومانه غلای سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق به کانال 8 گفت: «منتظریم ریاست اقلیم کردستان تاریخ جدید انتخابات پارلمان را اعلام کند، تأخیر در تعیین تاریخ انتخبات پارلمانی کردستان، بر فعالیتهای کمیسیون تأثیر گذاشته است».

وی افزود که فعالیتهای ما به دلیل تعیین تاریخ جدید انتخابات به حالت تعلیق درآمده است و کمیسیون تا زمانی که تاریخ جدید انتخابات مشخص نشود، نمی‌تواند کارهای لازم را انجام دهد».

سخنگوی کمیسیون تصریح کرد که از بین احزابی که انتخابات را تحریم کرده بودند، اکنون تنها حزب دمکرات کردستان است که آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرده و اقلیتها، فعلا اسامی نامزدهای خود برای پنج کرسی پارلمانی مختص اقلیتها را ارائه نکرده‌اند».

وی همچنین گفت که تأخیر در اعلام تاریخ جدید انتخابات، بر هزینه‌های کمیسیون نیز تأثیرات منفی دارد بنابراین کمیسیون تا زمانی که ریاست اقلیم کردستان فرمان رسمی صادر نکند، نمی‌تواند فعالیتهای خود را از سربگیرد.

کد خبر 2771566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha