۲۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۸ خرداد ماه، ۲۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد بیشتر است.

به گزارش کرد پرس، سردار لطف الله دارابی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، گفت: در مدت مذکور بیشترین مواد مخدر کشف شده، تریاک، گل و گراس بوده است.

وی با بیان اینکه طرح های ۶ گانه مقابله با مواد مخدر در ۳۹۳ مورد اجرا شده است، اظهار کرد: در قالب همین طرح ها، ۳۲ هزار و ۱۴۶ عدد قرص روان گردان در استان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان آمار دستگیر شدگان در رابطه با مواد مخدر در قالب این طرح ها را ۹۲۳ مرد و ۱۳ زن اعلام کرد و افزود: امسال ۴۸۱ معتاد متجاهر و ۷۸ معتاد عادی در استان دستگیر شدند.

سردار دارابی با اشاره به اینکه بیشترین دستگیرشدگان مربوط به توزیع و مصرف تریاک با ۳۵ درصد است، ادامه داد: بالاترین تعداد دستگیرشدگان مربوط به رده سنی ۳۱ تا ۴۳ سال با ۳۳۰ نفر بوده است، ضمن اینکه بیشترین آنان با ۳۶ درصد، شغل کاذب داشتند.

وی یادآور شد: در قالب طرح آرامش هم در سنندج ۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۵۰ نفر دستگیر، ۱۵۶ معتاد متجاهر جمع آوری و ۲ باند متلاشی شد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه ۳۵ درصد معتادان متجاهر مربوط به سقز است، ایجاد کمپ ماده ۱۶ در این شهرستان ضروری است.

کد خبر 2771424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha