درخواست برگزاری مجدد انتخابات در کرکوک مطرح است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سازمان "بدر" خواستار برگزاری مجدد انتخابات برای شورای استان کرکوک است. محمد مهدی بیاتی، یکی از مسئولان این سازمان و رئیس ائتلاف "کرکوکنا" خواستار برگزاری مجدد انتخابات شورای استان کرکوک به دلیل بن بست سیاسی شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، محمد مهدی بیاتی در بیانیه‌ای گفت: «تنها راه برای بازگشت ثبات سیاسی و امنیت به کرکوک، برگزاری مجدد انتخابات است زیرا استان کرکوک از سال 2023 تاکنون موقعیت  متفاوتی نسبت به سایر استان ها داشته است».

وی همچنین گفت: «به حاشیه راندن ترکمانهای شیعه و محروم کردن آنان از معادلات سیاسی کرکوک منجر به ایجاد بحرانهای سیاسی و بن بستهای بزرگ سیاسی در استان شده است، گواه این امر نیز شکست در تشکیل دولت کرکوک علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از انتخابات شوراهای استانی است.

وی تصریح می‌کند که محروم کردن ترکمانهای شیعه از کرکوک ناشی از مدیریت اشتباه کمیسیون انتخابات در استان کرکوک است و گاهی یک دست سیاسی نمی‌خواهد ترکمان های شیعه در معادلات سیاسی کرکوک حضور داشته باشند و این موجب عدم توازن، بی ثباتی و عدم حصول توافق برای تشکیل دولت محلی شده شده است.

وی اشاره کرد که احزاب سیاسی به یکدیگر اعتماد ندارند و هیچ کدام از احزاب نیز حاضر به سازش یا دیگر احزاب نیست.

کد خبر 2771460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha